לאורך כל שלבי המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לאיחוד מפלגות הימין היה ברור שסוגיית הכהונה במשרד המשפטים נמצאת במרכז המחלוקת בין המפלגות. בליכוד היו מוכנים לתת לו את התיק אך עם הסתייגות - ללא ראשות ועד השרים לענייני חקיקה, כך דווח הערב (שלישי) ב"החדשות". על פי המסורת, שר המשפטים שעומד בראשותה וכך למעשה מקדם את החוקים. לראש הממשלה בנימין נתניהו יש כמה חוקים שהוא מעוניין לקדם, וקשורים לעתידו המשפטי, והוא אינו רוצה להיות תלוי באף אחד לשם כך, הסביר המוציא והמביא של נתניהו - נתן אשל. 
אשל: "דיברנו (עם סמוטריץ') על זה שראשות ועדת השרים לחקיקה היא קריטית לראש הממשלה לתפקוד הממשלה כולה ואנחנו לא יכולים להפקיד לא מהליכוד. זה לא אישי נגד סמוטריץ' ולא קשור אליו אלא פוזיציה שהליכוד רוצה את זה לעצמו. אבל זה נאמר שראש הממשלה צריך את זה לא ברמה אישית אלא ברמה של ראש ליכוד, ראש ממשלה".

חדשות 12: "אבל אין שם שום איזכור של החסינות?"
אשל: "לא היה שום סיפור חסינות... שאלתי אותו אגב אם יהיה מוכן לקבל את תיק המשפטים ללא ראשות ועדת השרים לענייני חקיקה, והוא אמר לי לא. אגב, חוק החסינות בכלל לא עלה במו"מ הקואליציוני, זה המצאה שלא היתה ולא נבראה. אין כזה נייר, זה לא היה, זה לא נברא, אבל בסדר, התקשורת יכולה להמציא הרבה דברים... סמוטריץ' הוא אדם ראוי, מכובד, לכל תפקיד, ואם הוא היה בליכוד הוא אולי גם היה מקבל את זה... הליכוד לא נותן את הנכסים האסטרטגיים האלה למפלגות אחרות. ואם הוא נתן את זה בעבר (לשקד) הוא טעה".
עם זאת, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הכחיש את הפרסום ואמר: "לא היה ולא נברא. לא קיבלתי הצעה כזו לא מנתניהו ולא ממי מאנשיו". מקורביו של סמוטריץ' אמרו כי מדובר בספין שלא ברור למה הוא נועד".