עימות חריף בציונות הדתית: חילופי דברים קשים בין חבר הכנסת מהבית היהודי מוטי יוגב ליו"ר הימין החדש ושר החינוך לשעבר נפתלי בנט. יוגב האשים היום (רביעי) את בנט בבגידה וכינה אותו "כלב החוזר לקיאו" בראיון בגלי ישראל. "בנט בגד בנו, אני לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שלא ספר אותנו. אני ממליץ יותר ענווה לכולם, בראש המפלגה ברור שיעמוד רפי פרץ שנבחר על ידי הציונות הדתית". ‏

"בנט לא היה נאמן לציונות הדתית ולאנשיה, הוא הצהיר שהוא לא מחויב למגזר ולרבנים. לא בכל מחיר אתה עושה איחודים עם כל אדם. בעיני ממשלת אחדות לא פחותה מישיבה חזרה עם אלו שבגדו בנו ולקחו את הכסף", הוסיף חבר הכנסת מהבית היהודי.

בתגובה לדברים האלו, בנט כתב פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, והשיב ליוגב: "מוטי יוגב, שלום. ‬‫הבוקר שוב תקפת אותי ברדיו והבהרת במילותיך ש"לא ראוי שנקבל את בנט אלינו". ‬"ככלב השב אל קיאו" אמרת עליי. ‬"בנט בגד בנו" הטחת בי הבוקר שוב. בפעם ה-100. ‬‫מוטי, אולי התבלבלת. אינני רוצה לחזור אליך, ואינני מתחרט על המהלך להקמת הימין החדש. ‬‫למעשה, איני רוצה ממך דבר".

"לו הייתי רוצה לרוץ איתך הייתי פשוט נשאר בבית היהודי", כתב עוד שר החינוך לשעבר. ‫"הלא נבחרתי ליו"ר הבית היהודי ברוב של למעלה מ80% מהחברים הנפלאים באמת והכי קל היה לי להישאר. ‬‫עשיתי את המעשה הקשה, הלא נוח. ‫עשיתי זאת כי אתה ואחרים בסיעה ומחוצה לה חטפתם את מפלגת הבית היהודי לדרך שרחוקה מכל מה שאני ורבים אחרים—כולל מתוך המפלגה—מאמינים בו". "הפכת את הבית היהודי למקום שממש איננו מרגיש כמו בית, והוא רחוק מאד מערכי הציבור הציוני דתי, והציוני חילוני", תקף.
 

"מוטי, בדרך הזו, של הימין החדש, הצביעו 138,000 ישראלים. ועוד רבים התחרטו שלא הצביעו לה. הם האמינו לקריאות הגעוואלד שלכם ושל נתניהו. יש לי תחושה שאנחנו מייצגים הרבה יותר טוב את הציונות הדתית מאשר אתה. אז מוטי, אתה יכול לחדול מהעיסוק האם תואיל בטובך לקבל אותי אליך. אינני מעוניין בך. ישפוט הציבור בינינו. אני מאחל לך הצלחה", חתם בנט את הפוסט. ח"כ יוגב ענה מאוחר יותר: "על אף שהדברים שנכתבו נגדי היום אינם נכונים, בחרתי שלא להגיב".

מי שניסה לצנן את הרוחות הוא יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שכתב בטוויטר: "יש רגעים שצריך לעצור. חברים, המטרה של כולנו היא להקים ממשלת ימין. הדרך היחידה להגיע לשם היא שתהיה מפלגה ימנית אחת גדולה מימין לליכוד. יש ויהיו חילוקי דעות לגיטימיים בתוכנו וזה בסדר. זלזול, הכפשות ועלבונות לא יביאו אותנו לשום מקום. בואו נוריד אגו ונמצא את הדרך. אנחנו חייבים".

יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ ניסה גם הוא להרגיע: "‏אני קורא לכל השותפים הפוטנציאלים של מחנה הימין והציונות הדתית - מבית ומחוץ - תנמיכו את הלהבות. אנחנו לפני בחירות גורליות למדינת ישראל בכלל ולמחנה הימין בפרט לכן אחדות המחנה כרגע היא המשימה העליונה המוטלת על כולנו - זה מה שצריך להנחות אותנו בכל צעד".