בכחול לבן מתכוננים למערכת בחירות נוספת. בישיבת סיעת המפלגה שהתקיימה היום (רביעי) תקפו בני גנץ ויאיר לפיד את ראש הממשלה. "2019 היא שנה אבודה עבור אזרחי מדינת ישראל", פתח יו"ר האופוזיציה גנץ, "למה היא אבודה? כי נתניהו חלש. אני מזכיר לכם שהבחירות הוקדמו בגלל צרכיו המשפטיים של נתניהו. במקום שתהיה ממשלה יציבה ושולטת הבחירות הוקדמו לאפריל 2019 - בגלל צרכים משפטיים להמשך ביסוס נתיב המילוט של נתניהו מאימת הדין".

"כעת משנכשלה הקמת הממשלה הבחירות נדחות לסוף 2019. שנה פשוט אבודה. במקום שהממשלה תדאג שמדינה תתקדם, הממשלה גורמת למצב שהמדינה שוקעת, לא זזה קדימה וחבל. רוצים דוגמה קטנה? שדה דב. אנשים פשוט צריכים פתרונות. אין מי שמקדם את העניין הזה. זה הכל קורה רק בגלל שנתניהו חלש. גם אין שר חינוך, אין כלום, שום דבר לא זז".

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
עוד הוסיף גנץ: "האחריות כרגע היא בידי היועץ המשפטי לממשלה ואני קורא למנדלבליט להפסיק את ריקוד הבריחה המושחת הזה מאימת הדין. יש שימוע, יבוא - טוב, לא יבוא - החלטה שלו, אבל יש תאריך יש החלטות לוקחים אותם ומתקדמים קדימה. דברים צריכים לקרות – כשזה לא קורה זה בא על חשבונה של המדינה. שנה שלמה הלכה פארש על העניין הזה".

לפיד: "נתניהו בנה מגאפון"

ח"כ לפיד תקף גם הוא את ראש הממשלה בפתח ישיבת הסיעה. אני רוצה להזכיר לכם משהו על מערכת הבחירות הזו", אמר, "לנתניהו יש שני עיתונים שעובדים אצלו. תחנת טלוויזיה משלו. שדרני רדיו שמקבלים דף מסרים ישר מנתן אשל. יש לו כסף בלי הגבלה. אף אחד לא יודע מאיפה. שופך מאות מיליונים על הרשתות החברתיות. יש לו שרי ממשלה שזוחלים סביבו על הגחון. נטולי דעה משלהם".

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
 
"הוא לא נואם, הוא לא מתראיין. הוא בבונקר. אבל הוא בנה מגפון. 20 שנה הוא בנה מערך מושחת, ענק, שעובד בשבילו. מכונה של שטיפת מוח. מפיץ רעל בכמויות אדירות. ואז הוא מתבכיין שהתקשורת שמאלנית. מחפש כל היום איזה גרבוז להיעלב ממנו. שהוא יוכל להגיד שרודפים אותו. מי כבר נשאר לרדוף אותו? חצי מהתקשורת משותקת מרוב פחד והחצי השני עובד אצלו. הוא השתלט על המערכת ובסוף אומרים לנו "לא שומעים אתכם".
 
"אנחנו, החדר הזה, נעשה הכל. אתם מכירים אותי. נלך לכל פרלמנט, כל בית קפה, כל שוק, כל מרכז קניות. גם כל תחנת רדיו וטלוויזיה. אבל זה לא מספיק. אני אומר לכל מי ששומע אותנו - אתם רוצים לנצח, תעזרו. מול המכונה המרושעת של ביבי, בואו נביא מיליון מכונות קטנות וזריזות וחכמות. מול המיליונים שהוא שופך יש לכם פייסבוק. יש לכם חברים. יש לכם שכנים. יש לכם קבוצות וואטסאפ. אתם שומעים ראיון של גבי ברדיו, תפיצו. אתם רואים נאום של בני, תפיצו".