חבר מפלגת העבודה ומי שמתמודד על תפקיד היו"ר, עמיר פרץ, חזר בו מרצונו לבצע את הבחירות לתפקיד בקרב חברי וועדת מפלגת העבודה בלבד והסכים לכך שהללו יתקיימו בפרימרייז בקרב כלל מתפקדי העבודה. בכוונת פרץ לפנות לבית המשפט המחוזי בתל אביב על מנת לבטל את הצעת הפשרה שהושגה רק אתמול וקבעה כי יתקיים משאל בקרב מתפקדי העבודה על הדרך בה ייבחר יו"ר התנועה. בהחלטת בית המשפט נקבע גם כי ועדת מפלגת העבודה תידחה עד לאחר קבלת תוצאות המשאל, אך כעת כאמור חוזר בו פרץ ולכן ניתן יהיה לקבוע תאריך חדש לוועידה.



מוקדם יותר היום הצטרף חבר הכנסת איציק שמולי למרוץ לראשות המפלגה בו נמצאים כבר פרץ וסתיו שפיר. "הגיע הזמן לקחת את המושכות לידיים", כתב שמולי בפייסבוק, "אתמודד לראשות מפלגת העבודה ואוביל אותה לפרק חדש ומלא תקווה".


עוד הוסיף שמולי: "זה הזמן שלנו להחזיר את האמון של רבים שאיבדנו בדרך, לחזק את הערכים עליהם גדלנו, לרקום שותפויות חדשות ולפרוץ יחד את גבולות המחנה כדי להגדיל את הסיכוי לשינוי עבור המדינה. אני מודע לגודל האתגר ויודע שאני האדם המתאים ביותר למשימה, אבל כדי שזה יקרה אני צריך אתכם איתי".



בנוסף לאחר שהודיע אתמול על כך שלא יתמודד לראשות מפלגתו בפעם הנוספת על רקע הכישלון בבחירות האחרונות, יו"ר העבודה אבי גבאי הודיע הערב על פרישה מהחיים הפוליטיים וציין כי לא יתמודד ברשימה לכנסת הבאה. "את ההחלטה שלא להתמודד על ראשות המפלגה קיבלתי מזמן. לצידה נותרה התלבטות האם להישאר ברשימה לכנסת או לא", אמר גבאי, "ההתלבטות הזאת מלווה אותי שבועות ארוכים והתייעצתי לגביה עם עשרות אנשים".



"לכן החלטתי ללכת עם הלב והאמת שלי ולא עם האינטרס הקר ולהסיר את עצמי מהרשימה לכנסת הבאה, בין אם מדובר בהקפאת הרשימה ובין אם יוחלט על פריימריז לחברי הרשימה", הוסיף גבאי, "אין לי תכניות קדימה. לא יודע איך ומה אעשה עבור הציבור אבל המחויבות שלי נותרה בעינה. אני שב ומודה לכם, לאלפי אנשים נפלאים שחברים במפלגה, עשו ועושים רבות למען הציבור והמפלגה. הלב שלכם במקום הנכון".