חבר הכנסת אילן גילאון לא יתמודד על ראשות "מרצ", כך נודע היום (חמישי) ל"מעריב אונליין". עוד אמר גילאון, כי "בנסיבות הקיימות" הוא מתכוון לתמוך בעיתונאי וחבר הכנסת לשעבר ניצן הורוביץ - המועמד הראוי לעמוד בראש המפלגה לדעתו, אשר הודיע לפני שלושה ימים כי יתמודד בפריימריז.



בהודעה שפרסם ביום שני בעמוד הפייסבוק שלו, כתב הורוביץ: "החלטתי לרוץ כי ישראל החופשית והדמוקרטית שלנו נמצאת בסכנה ואני אלחם למען החופש הזה. קיבלנו מועד ב' לתקן את מה שקרה בבחירות האחרונות ולעשות שמאל חזק, ואסור לנו להחמיץ את ההזדמנות הזו".



אתמול הודיעו חבר הכנסת עיסאווי פריג' וחבר הכנסת לשעבר מוסי רז כי הם ירוצו יחדיו לראשות המפלגה. רז אמר אתמול ל"מעריב אונליין" כי "שמאל במדינה כמו ישראל, שיש בה מיעוט לאומי גדול מקופח ומודר חייב לבנות שותפות עם המיעוט. השותפות צריכה להתחיל במפלגת השמאל על ידי בחירת יושב ראש יהודי ויושב ראש ערבי שיובילו אותה יחדיו".



ניצן הורוביץ. צילום: יח"צ
ניצן הורוביץ. צילום: יח"צ



חבר הכנסת פריג' אמר כי "השמאל הישראלי זקוק לתקווה בדמות שותפות יהודית ערבית אמיתית. הציבור הערבי נתן בבחירות האחרונות אמון במרצ וכעת עלינו להעצים את השותפות בדמות בניית שמאל ערבי יהודי חזק ומשפיע". תמר זנדברג, שנבחרה לפני מספר חודשים לעמוד בראש "מרצ", תתמודד גם היא בפריימריז שיתקיימו ב-27 ליוני.