יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נפגש אתמול עם אחד האדמו"רים המשפיעים בחברה החרדית והעביר לו מסר מרגיע לגבי שותפו להנהגת המפלגה , ח"כ יאיר לפיד. לפי דיווח הערב (חמישי) בכאן 11, גנץ פגש את האדמו"ר מקרעטשניף בניחום אבלים אצל סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה), ואמר לו כי לפיד "מתנהג יותר טוב כל הזמן, יהיה בסדר". 
לפי תיעוד ששודר הערב אמר גנץ לאדמו"ר: "אני אגיד לך, חשוב שכל אחד ישים מה שטוב לו, הכי חשוב שנהיה ביחד". האדמו"ר השיב לו : "שנהיה ביחד, לא נגד". גנץ אמר: "לא נגד, יש ארץ ישראל, יש מדינה, יש צרות מספיק". 
האדמו"ר שאל אז לגבי לפיד: "מה עם השותף שלך?". יו"ר כחול לבן השיב לו: "השותף שלי (לפיד) מתנהג יותר טוב כל הזמן, יהיה בסדר". בשלב זה אמר

פרוש: "שלא יגידו שהתחילו משא ומתן פה". 



מאיר פרוש. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מאיר פרוש. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



כזכור, שלשום פורסם ב"קו עיתונות" החרדי על "תוכנית מגירה" שמתגבשת בכחול לבן, שלפיה תושג הסכמה על עקרונות חוק הגיוס עם החרדים ויוסכם על שימור הסטטוס קוו, במטרה לייצר התחלה של שיתוף פעולה שישחרר את יהדות התורה מ"חיבוק הדב" של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההתקרבות החלה עוד בטרם פיזרה הכנסת את עצמה ובמטרה לייצר הסכמה שתגרום לחרדים להתנגד לבחירות חדשות. המגעים התקיימו באמצעות גורמים חיצוניים, והיו ידועים רק למתי מעט מעורבים משני הצדדים. בסופו של דבר, אנשי כחול לבן דחו את ההצעה שלוש שעות לפני ההצבעה המכרעת על פיזור הכנסת. הם חששו שמדובר בספין של החרדים שיתפוצץ בפרצופם של גנץ ולפיד באופן שבו התפוצץ המו"מ שניהל אבי גבאי עם נתניהו.
 
בחדרי חדרים נשמעים יותר ויותר גורמים ביהדות התורה מדברים בטון אחר לגמרי בימים האחרונים. "אחרי הבחירות", אמר ל"מעריב" גורם המקורב לצמרת המפלגה, "אנחנו פתוחים להצעות. שום דבר הוא לא מילה גסה, גם יאיר לפיד כבר לא. אם יהיה על מה לדבר, נדבר עם כולם".