ח"כ יואב קיש (ליכוד) תקף הבוקר (ראשון) ב-103FM את אמירתו של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כי יפעל להקמת ממשלת אחדות עם הליכוד וכחול לבן. בראיון לתוכניתה של אילה חסון,  אמר חבר הכנסת כי ליברמן מתנגד לממשלה עם המפלגות החרדיות בניסיון "מגוחך" לייצר עד מנדטים למפלגתו.
 
"אני כבר לא יודע אם זה יותר מגוחך או יותר עצוב", אמר קיש. "את אותו הליברמן שמענו לפני בערך חודשיים אומר שממשלת אחדות היא ממשלת שיתוק. פתאום הוא הופך להיות המוביל של הדבר הזה. זו עוד אחת מהטקטיקות שלו, הוא רוצה לנסות לגייס קולות אליו ומנסה להחליף את לפיד בגישת האנטי-חרדים".

 

"אני לא פוסל ממשלת אחדות אך כחול ולבן הבהירו בצורה הכי ברורה שהם מתנגדים כי הם לא רוצים את נתניהו כראש ממשלה. אנחנו מאמינים שהוא ראש הממשלה הכי טוב למדינת ישראל. מה ששמעת מליברמן זה רק התירוץ שלו לצאת לבחירות וחוזרות וכך הוא מנסה לייצר לעצמו עוד מנדטים. זה מגוחך", הוסיף.
 
מה קרה בינו לבין נתניהו?
"הם מכירים אחד את השני כבר שנים רבות. אני חושב שליברמן בחר לצאת לבחירות מחדש ולשנות את המיצוב שלו אחרי שהבטיח בבחירות הקודמות לתמוך בנתניהו. הוא פוליטיקאי ציני מאוד שבוחר מה נכון לו לעשות באותה נקודת זמן. פעם הוא היה חבר טוב מאוד של החרדים. ראש עיריית ירושלים נבחר גם בזכות הברית שלו עם החרדים".
 
ליברמן אמר אתמול שדרעי היה בעבר החבר שלו. הוא פסל את החברות ביניהם.
"אני חושב שיש שם שבר עמוק לאור ההתנהגות של ליברמן. כל הדרך ליברמן היה שותף למהלכים פוליטיים עם החרדים. בבחירות הללו הוא בחר בהם להיות הטיקט שלו ויצר קרע גדול מאוד".
 
ח"כ יואב קיש. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ יואב קיש. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 
 
לא מעטים במערכת הפוליטית מבצעים ניסיונות להדיח את בנימין נתניהו. אתה מעריך שגם בליכוד יש מי שהיה רוצה לראות אותו זז מתפקידו?
"הד.נ.א של הליכוד הוא לא לחפש את החתרנות ולהחליף ראשים אלא ללכת עם המנהיג לאורך כל הדרך ולתת לו גב".

יש כמה בכירים שרוצים שהוא יזוז. למה הם לא מעיזים לעשות צעד? בדמוקרטיה זה דבר לגיטימי.
"התנועה, המתפקדים והעם תומכים בנתניהו. אם זה לא היה המצב אז היו קרבות. ברור לכולם שנתניהו מקבל את התמיכה מהציבור. הוא רוצה את נתניהו".