מנגח את דרעי: ראש עיריית טבריה, רון קובי, פרץ בסערה לחיים הפוליטיים לאחר הבחירות המוניציפליות האחרונות בהן זכה לתמיכה רחבה בטבריה, והפך לראש העיר. למרות זאת, הוא נתקל בקשיים להעביר תקציב ועומד בפני הדחה על ידי שר הפנים, אריה דרעי. לאחרונה עולות הטענות מצד מפלגת ישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן כי מדובר ב"מתמודד קש" של נתניהו. על כך דיבר היום (רביעי) קובי בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM ואמר: "דרעי מושחת ומשתף פעולה עם ליברמן. הוא מפחד כי הוא גנב לי את האג'נדה".

פגשת את נתניהו בקיסריה או במקום אחר בשבועות האחרונים?
"אתה לא מבין שהם בפאניקה כולם? רה"מ ביקר בטבריה. אני מדבר עם כולם מכל הקשת הפוליטית בישראל. אני ראש עירייה בישראל. מה אתם חושבים? שעשו פה איזה ספין? הרי ליברמן רועד מפחד כרגע, כי מישהו שהוא לקח ממנו את האג'נדה, הרי כל הניסיון שלו לקחת את האג'נדה שלנו להלחם בכפייה החרדית נלקח ממנו. ליברמן ודרעי בקדנציה הקודמת מכרו את טבריה לחרדים כשמינו את זיגדון אליהו, אחד המושחתים הגדולים של ש"ס סגן ראש העיר וממלא מקומה, יחד עם ראש העיר שלה".
אנחנו נוסיף "לכאורה" אחרי כל מילה שלך.
"אתם תוסיפו "לכאורה", אני לא מוסיף. אם מישהו רוצה לתבוע אותי הוא מוזמן".
אתה ראש עיריית טבריה, לא הצלחת להעביר תקציב פעם שלישית, אתה עומד לפני הדחה. אין לך מספיק תמיכה.
"תשאל למה ומדוע. אריה דרעי לקח את המריונטות שלו ממועצת העיר והפך אותם לקרקס, זה בדיחה. ליברמן ודרעי משתפים פעולה כל הזמן".

הגיוני שדרעי ידחף אותך לזירה הארצית שם אתה יכול לפגוע בליברמן?

"אתה חושב שהוא כל כך חכם? הוא כולו אמוציות כי אני קורא לו מושחת, כי אני אומר שנדיח אותו ממשרד הפנים. אריה דרעי מושחת".


הטענה נגדך היא שאתה הולך לארצית כי נכשלת בראשות העיר.
"קודמי בראשות העירייה פרץ את התקציב ב-10 מיליון שקל, ואני ממשיך רציפות שלטונית מול משרד הפנים ומביא תקציב מאוזן ומאופס, והם לא רוצים לחתום עליו - הם הולכים הביתה".
אם השר דרעי ידיח אותך, אתה תלך לביהמ"ש או שתלך ותתרכז במרוץ לכנסת?
"בהחלט, אני ראש העיר של טבריה עד אחרי הבחירות ועד לפני השבעת הכנסת. דרעי מוג לב ולא יהיה מסוגל להתמודד מולי בביהמ"ש - הוא לא יעשה שימוע. אנחנו נקבל 10-15 מנדטים".

לא דיברת עם ביבי?
"אני מדבר עם הרבה אנשים אז מה? אני גונב מנדטים מהליכוד, מגנץ ומליברמן".
מי מקום שני?
"סבלנות, יש לנו עד הראשון לאוגוסט".