צרות בצמרת "כחול לבן": למרות תמונות ההתפייסות והודעות על הליכה משותפת הערב (רביעי) דווח בחדשות 12 כי יו"ר תלם ח"כ משה בוגי יעלון יצא בשיחות פרטיות בחריפות רבה נגד הסכם הרוטציה בין לפיד לבני גנץ וקרא לבטלו. על פי הדיווח יעלון אמר בשיחות עם גורמים פוליטיים כי "לפיד הלך על קמפיין נגטיבי, קמפיין של שנאה שעשה לנו נזק. הוא פגע בציבורים שבקלות יכולים היו למצוא בית בכחול לבן, או להפוך לשותפים שלנו בעתיד".
 
"יש לא מעט אנשים מהמרכז והימין שהיו רוצים ויכולים להצביע כחול לבן, אבל חוששים מהעמדות שלו. הוא מצטייר יותר אנטי. חשבנו שהוא יהיה גורם מחבר יותר אבל יש מי שמושכים אותו שמאל", צוטט יעלון. "הרוטציה שלו על ראשות ממשלה עם בני השפיעה על מצביעים לרעה. זה מגובה בסקרים גם עכשיו", כך אמר יעלון.

מטעמו של יו"ר תל"ם נמסר בתגובה :"כחול לבן תתמודד בבחירות הקרובות בראשות בני גנץ, ומאחוריו הנהגה חזקה ומאוחדת, במטרה להרכיב את הממשלה הבאה לטובת אזרחי מדינת ישראל. יאיר לפיד הוא חבר ושותף לדרך. ממליץ ליריבינו הפוליטיים להתמקד בדעת הקהל ולא להמציא סכסוכים דמיוניים".

צרות בצמרת? לפיד יעלון וגנץ. צילום: מרק ישראל סלם


המתיחות בצמרת "כחול לבן" נוגעת גם למתקפות החריפות של לפיד נגד החרדים, מתקפות שלדעת בכירים במפלגה מרחיקה את האפשרות שכחול לבן תכונן בעתיד קואליציה. היום פרסם לפיד בפייסבוק פוסט חדש ותקיף שבו עמד על הצורך להעביר את חוק הגיוס שעמד במרכז המשבר שהביא לבחירות חדשות.

"החרדים אינם אויבים. הם אזרחים ישראלים. זה אומר שיש להם את כל הזכויות של אזרחים ישראלים, אבל גם את כל החובות. את חוק הגיוס צריך להעביר, ואחר כך צריך לוודא. שתהיה לו אכיפה כמו כל חוק אחר. אם זה יקרה, יתברר לכולם שהם דווקא כן מתגייסים. בדיוק כמו כולנו", כתב ח"כ לפיד.
 
בסיום דבריו כתב: "הפוליטיקאים החרדים נוהגים להתחיל ולסיים כל ויכוח איתי בזעקות 'שנאת חרדים, שנאת חרדים'. תתבגרו. אף אחד לא שונא אתכם. אתם אפילו יודעים את זה היטב. כל זעקות ה'הסתה, הסתה' האלה נועדו למטרה אחת: למנוע את האפשרות שתיאלצו לקיים דיון רציני בנושא שהוא מאוד לא נוח מבחינתכם. כן, עלינו על הטריק שלכם. אפשר להתקדם?".

 
בתגובה לדברי לפיד אמר ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה: "דבריו של לפיד שאינו שונא חרדים אינם אלא תעמולת בחירות בניסיון להשפיע על הציבור הדוחה את מצב הקיטוב והשנאה לחרדים. לכן לפיד מציג לשון חלקלקה כביכול אינו שונא חרדים".