תוצאות הבחירות האחרונות היו טראומטיות עבור מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד, שלא עברו את אחוז החסימה בשל 1,400 קולות בלבד שחסרו להם. כעת, משהחלה מערכת הבחירות מהר, מהצפוי מבקשים במפלגה החילונית-דתית לערוך שינוי אסטרטגיה, או כמו שמכנים זאת בשפת ההייטק "מיתוג מחדש". 
גורמים במפלגה אמרו ל"מעריב" כי יש כוונה להגדיר את המפלגה המתחדשת "בית לאנשים הנורמליים". השבוע הציג בנט תוכנית לשילוב חרדים הנושאת את השם "משיסוי לשילוב". עיקריה: תגמול לחיילים המשרתים בצה"ל - שכרם יעלה עד ל־3,000 שקל בחודש - והורדת הפטור מגיוס לחרדים מגיל 24 לגיל 21, כך שיתאפשר למי שאינם מתגייסים להשתלב בשוק העבודה בגיל מוקדם יותר.
כעת מתברר שהתכנית הזאת היא רק אחת משורה של תכניות שצפויות להיות מוצגות בשבועות הקרובים לבעיות שמטרידות את החברה בישראל בענייני דת ומדינה. בתוך כך תוצג תכנית הנוגעת לתחבורה הציבורית בשבת, הנישואים בישראל, זכויות הלהט"ב ועוד. כשהקו המנחה של התכניות כפי שהוצג גם בתכנית הנוגעת לחרדים היא מציאת פתרון שיהיה מוסכם על כל הצדדים ולאו דווקא יהיה הפתרון המושלם ביותר. "הבנו שלאנשים נמאס כבר מהמריבות בין ימין ושמאל ומי אמר למי מה, אנשים רוצים פתרונות ואנחנו ננסה להיות 'מפלגת הפתרונות של ישראל', אומר לנו גורם במפלגה "אם בעבר היה חשש להיכנס לנושאים של דת ומדינה ישנה הבנה כי יש צורך לטפל בסוגיות הזאת ברגישות תוך מציאת פתרונות ריאליים". 

על השותפות בין שקד לבנט אמרו במפלגה: "רצים קדימה - עם שקד או בלעדיה". לפי שעה, טרם ידוע אנה מועדות פניה של שרת המשפטים לשעבר. בנט הודיע כי לא יעסוק באיחוד בין הימין החדש למפלגה אחרת עד ל־15 ביולי, ולאחר מכן האופציות פתוחות לאיחוד גם עם מפלגות הימין או מפלגות אחרות.
שר החינוך הנכנס ח"כ רפי פרץ אמר אתמול כי קיימת אפשרות לשבץ את שקד במקום שני ברשימת איחוד מפלגות הימין. "אני וסמוטריץ' מתואמים", אמר בראיון לגלי צה"ל. הוא קרא לשאר הגורמים בימין להצטרף למפלגה לקראת הבחירות. "הפוטנציאל של הימין הוא 70 ח"כים, וצריך להיות חזקים כדי להגיע לכך", אמר. "אני קורא לשקד להמשיך במשא ומתן. אני קורא גם לבנט, לעוצמה יהודית ולפייגלין להצטרף".
זאת ועוד: הדיווחים אתמול כי אלונה ברקת, הבעלים של קבוצת הפועל באר שבע, לא תמשיך במפלגת הימין החדש ותחת זאת שוקלת לחבור לאורלי לוי־אבקסיס לא הפתיעו את אנשי המפלגה.
ברקת גויסה על ידי בנט ושקד כדי להביא קהלים מהפריפריה, ובעיקר מבאר שבע. בפועל זכתה הימין החדש בבאר שבע ב־4,500 קולות בלבד, לעומת 45 אלף שקיבלה הליכוד בעיר. במפלגה ממשיכים לשבח את ברקת על הצלחותיה בתחום הספורט והחברה, אך מציינים כי בסופו של דבר היא לא סיפקה את הסחורה וכי ההשקעה בה לא הניבה תוצאות של ממש.