ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התראיין הערב (שישי) לאולפן שישי בחדשות 12, וקרא לאיחוד בגוש המרכז-שמאל, במטרה להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הראיון, ברק סירב להצהיר כי בכוונתו לשוב לפוליטיקה, אך הבהיר כי אם יעשה זאת, לא יירצה לעמוד בראשות מפלגת העבודה. 



"הקבינט שמתכנס ועלול להתכנס חלילה במקרה של הסלמה בגזרה האירנית, עם אנשים שלא היו בו, ושיושב בו ראש ממשלה מסית ומפרק ומפורר, אני חושש מזה", אמר ברק. "אמנם יש לנתניהו נטייה טבעית לא להיכנס להרפתקאות אבל כשהוא מגובה באוחנה, רגב או סמוטריץ', אני מודה שאני מוטרד. בזמנו שמענו מנתניהו מה קורה לראש ממשלה שצריך לנהל מדינה, אילו שיקולים נכנסים תחת חקירות. כשהיועצים שלו זה סמוטריץ' ופרץ אני לא רגוע".

"אני מדבר עם כולם, העניין הוא שאני בוחן האם אני ואנשים כמוני יכולים להביא לכך שיהיה איחוד במרכז-שמאל שימנע את מה שקרה הפעם, והכוונה שגם כחול לבן יהיו בפנים", הוא המשיך. "אנרגיה עצומה התבזבזה בתוך הגוש במקום שהגוש יעלה את מדינת ישראל על המסלול, במקום שהמדינה תהיה בת ערובה של מושחתים שבראשם נתניהו".

 
לדברי ראש הממשלה לשעבר, השאלה עיקרית במרכז-שמאל היא "לא מי יסכים לשבת בממשלת אחדות לאומית עם נתניהו, סער או כ"ץ אלא מי יכול להוביל את הגוש לניצחון כדי שיחזיר את המדינה לדרך המלך. אני עוד לא הכרזתי שאני נכנס, הזהרנו מראש שאם לא תבינו ותפנימו שהדבר העיקרי הוא הגוש ולא המפלגה כך הבחירות ייגמרו... הדבר הזה לא הובן. אני מאחל לכחול לבן ולכל המלפגות האחרות כל טוב, אבל חייבים לשלב ידיים".

על האפשרות שיתמודד על ראשות מפלגת העבודה אומר ברק כי הגיע למסקנה שזה לא נכון: "אני אוהב מאוד את איציק שמולי ואת סתיו שפיר וגם את עמיר פרץ, אבל אסור לי להפנות את הזרקור יותר מדי לאחד המועמדים. אני מעריך שמי שינצח שם יהיה בשל לחיבורים".
 
"הייתה לי יותר מהצעה אחת לעמוד בראש העבודה", אומר ברק, "אבל הגעתי לכלל מסקנה שזה לא נכון לרוץ לראשות המפלגה. החלטתי שאני צריך לבחון את האפשרות להקים מפלגה שכמו שעשינו לפני 20 שנה, שאנחנו לא רוצים לבזבז גרגר של אנרגיה אחד על השני...".
 
לגבי האפשרות לפיה יתעקש לעמוד בראש הגוש אמר ברק כי "אם גוש המרכז-שמאל ירכיב בסופו של דבר את הממשלה הבאה ואני אוכל להמשיך בעסקי הסייבר והקנאביס שלי, אני קונה את זה. מתבגרים ומשתנים ומבינים שיש עוד אנשים מוכשרים שיכולים לעשות את זה".