במסגרת הרכבת ממשלת המעבר, מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראשי הבית היהודי, חברי הכנסת רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', לשרי החינוך והתחבורה - כאשר בנוסף לכך קיבל סמוטריץ' מקום בקבינט המדיני-ביטחוני של ישראל. היום (ראשון) תקף יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בחשבון הפייסבוק שלו, את המינוי וטען כי זו "הפקרות ביטחונית תמורת חסינות משפטית".



גנץ התייחס למתיחות במפרץ מול איראן, ואמר כי "המציאות הביטחונית באזור מתערערת, ואנחנו במרחק החלטה קצרה מלחימה שכמותה לא ראינו במזרח התיכון מאז מלחמת המפרץ. ובמה עסוק נתניהו, מר ״איראן לפני הכול״, הבוקר? בהכנסת בצלאל סמוטריץ לקבינט הביטחוני, החדר הרגיש ביותר במדינת ישראל".

"אדם שעודד אזרחים לחסום כבישים ולהתעמת עם כוחות הביטחון וקרא "לדלל" את אוכלוסיית עזה, ישב בחדר, מול רמטכ״ל וראש מוסד שיפרטו את התוכניות הביטחוניות הרגישות והסודיות ביותר? והדיון שם יתנהל ברצינות ולטובת המדינה ואזרחיה?".

נתניהו עם ג'ון בולטון, היום. צילום: אמיל סלמן,פול

 
בסיום, פנה גנץ לנתניהו: "ביבי- אל תמכור את ביטחון ישראל עבור חסינות, אל תהפוך את הביטחון שלנו לסחר-מכר פוליטי ואישי. עצור את מינוי סמוטריץ לקבינט".

מוקדם יותר היום נפגש ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של ממשל טראמפ, עם ראש הממשלה נתניהו. בולטון נחת אתמול באזורנו לקראת הפגישה המשולשת שתתקיים בירושלים מחר בין היועצים לביטחון לאומי של ישראל, ארה"ב ורוסיה. בפגישה בין נתניהו לבולטון, בה משתתפים ראש המל"ל בן שבת, שגריר ארה"ב בישראל פרידמן ושגריר ישראל בארה"ב דרמר והמזכירים הצבאיים של רה"מ, דנים השניים במתיחות הצבאית מול איראן ובאתגרים הביטחוניים האחרים של ישראל באזור.