חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) התייחס הבוקר (שני) בראיון ל"כאן ב" לפרסומים לפיהם הליכוד וכחול לבן בודקות, ביחד ולחוד, את האפשרות לבטל את החוק לפיזור הכנסת ולהמשיך בכנסת הנוכחית בלי צורך ללכת לבחירות בספטמבר. "למדתי על היוזמה מהתקשורת", טען זוהר, "הלכתי ליועץ המשפטי של הכנסת ללמוד מה ההיתכנות לכך והוא אמר לי שההיתכנות המשפטית לכך היא מאוד נמוכה עד בלתי אפשרית".

לדבריו, גם אם היה מתקדם חוק לביטול פיזור הכנסת - זה היה מותנה בהקמת ממשלה מיידית. "אי אפשר לבטל פיזור הכנסת לפני שאתה יודע בוודאות שהייתה לך ממשלה", הסביר חבר הכנסת, "זה מאוד קשה ומורכב, כי אנחנו לא בסיטואציה כרגע לשבת עם ליברמן בממשלה". הוא הדגיש כי "למהלך כזה צריך רוב מיוחס של שמונים ח"כים, שמורכב גם מחברי כחול לבן, והם פוסלים באופן שרירותי ישיבה עם נתניהו".

בנוסף, גם חבר הכנסת דוד ביטן (ליכוד) שלל את האפשרות לביטול הבחירות. "העליתי את העניין הזה לפני שבועיים, וכבר אז אמרתי שזה לא יקרה, כי צריך את תמיכת כחול לבן", אמר בראיון בגלי צה"ל, "הם כל הזמן מדברים על ההוצאות הבעייתיות של הבחירות, אבל לא מוכנים לבטל אותן או את יום השבתון".
כזכור, בסוף השבוע פורסם במעריב כי גורמים בשתי המפלגות הגדולות בודקים, ביחד ולחוד, את האפשרות לבטל את החוק לפיזור הכנסת ולהמשיך בכנסת הנוכחית בלי צורך ללכת לבחירות בספטמבר. לפי הפרשנות הזו, אם 80 חברי כנסת יצביעו בעד ביטול פיזור הכנסת, אז החוק שעבר לפני שלושה שבועות מתבטל - ועמו גם מערכת הבחירות כולה.השלב השני בתכנית הזאת, אם תצא לפועל, תהיה הקמת ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן, כשגישושים ברוח זו כבר היו עוד ביום פיזור הכנסת. ח"כ יאיר לפיד שלל אז על הסף, אך רוב צמרת כחול לבן דווקא הייתה ועודנה מוכנה לשקול שותפות עם נתניהו בנסיבות מסוימות.
אלא שגם במקרה הזה עדיין אין 80 חברי כנסת, זאת משום שהליכוד, כחול לבן וכולנו - עם 74 מושבים בלבד, ועדיין יהיה צורך בגיוס של 6 חברי כנסת נוספים. מכחול לבן נמסר בתגובה לדיווח: "יש רק אפשרות אחת לביטול הבחירות - נתניהו יתפנה לטפל בענייניו המשפטים וכחול לבן תוביל ממשלה רחבה".