אהוד ברק חוזר לזירה הפוליטית: ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק קיים הערב  מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב, בה הודיע על הקמת מפלגה בראשותו, בה לקחו חלק גם סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, ד"ר קובי ריכטר ופרופסור יפעת ביטון. את הקמפיין של ברק ילווה היועץ האסטרטגי ליאור חורב.  


ברק פתח את דבריו ואמר: "באנו לכאן לומר את דברינו על מה שקורה מסביב ולהודיע על הקמת מפלגה חדשה שתפעל לתיקון גדול במדינה ובחברה. יש פה ארבעה אנשים שלכולם יש כרטיסי אשראי והם משתמשים בהם, ושאכן בניגוד למקובל בפרקטיקה של הפוליטיקה אנחנו כן נעלה על כמה שאלות. לדברים עצמם - הניסיונות לשבש שוב ושוב תהליכים דמוקרטיים ולתעתע בציבור ולהציע שוחד פוליטי עם המשך ישיר של התנהלות נתניהו שתכליתה לפלג ולקעקע את החוק והמשפט והכל לתועלתו האישית כדי להימלט מאימת הדין. אלו ימים חשוכים שלא ידענו כמותם".

צילום: אבשלום ששוני


ברק הוסיף ותקף את נתניהו על רקע כתב החשדות נגדו. "כמפקדך לשעבר אני אומר לך נתניהו - אסור לך להמשיך ולאחוז בהגה השלטון. גם לטובתך, גם לטובת המדינה ולכל מה שתרמת לה. החלטנו להקים בימים הקרובים מסגרת פוליטית מתאימה. נגייס את האמיצים ונפעל לסיום משטר נתניהו. ביבי, זה הזמן וזה הרגע האחרון שלך ללכת הביתה מרצונך. אני מבקש להזהיר אותך - אל תנסה לגרור מדינה שלמה לכאוס כדי להיחלץ מהכלא. אתה תיתקל במיליוני ישראלים שלא מוכנים לשחק את המשחק הזה של שנאה פירוק והסתה".
 


ראש הממשלה לשעבר פנה למפלגת כחול לבן ואמר: "לכם בכחול לבן, אחיי לנשק, פקודי בעבר, וחברי הטוב יאיר לפיד, אני אומר - היריבות שלנו היא עם נתניהו ודרכו. יש מאות אלפים שמצביעים - פטריוטים ממש כמונו בליכוד וכולנו בבית היהודי ובימין החדש בישראל ביתנו ואפילו במפלגות החרדיות. אנשים שמבינים שנחצו כל הקווים האדומים".

"אני קורא מכאן לתנועה רחבה של ישראלים לתנועה של חיבור מחדש והתעלות מעל כל שיקול אישי כדי להציל את הבית של כולם. זו עת לחיבורים והתגייסות. זה הזמן לנצח כי אין לנו את הפריבילגיה להפסיד. יצטרפו אלינו עוד רבים מכל קצות העם והחברה. אנחנו נהווה את התשתית לחיבורים פוליטיים נוספים. נעשה את כל מה שצריך כדי לנצח". מהליכוד נמסר בתגובה להצטרפות ברק לחיים הפוליטיים: "אנחנו לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו בין אהוד ברק לבין לפיד וגנץ".

גולן וברק. צילום: אבשלום ששוני


סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן אמר בדבריו: "צריך להחזיר את השפיות לעם ישראל שהשפיות הזו מגיעה לו. לאנשים במדינה מגיעה מנהיגות ראויה. מה שיש לנו היום זה מנהיגות קלוקלת. משחיתה מסכסכת ומפלגת. המצב הזה חייב להשתנות. לא נסבל בעיניי שאני ושכמותי שנלחמנו כל חיינו נחשבים היום לבוגדנים, לשמאלנים. זה מצב בלתי מתקבל על הדעת. המסע דה לגיטימציה הזה למחצית העם הוא מסוכן, וביום מן הימים אנשים ישאלו את עצמם למה לי לשלוח את בניי לצבא שלא מייצג אותי אלא שלטון מושחת".
 
"אנחנו צריכים להחליף חרדה ויוהרה אישית בביטחון עצמי וגאווה לאומית. זה היעד. אנחנו נשבעים לעשות את זה ביושר ובאומץ לב. זו תהיה דרכנו - יושר דרך ואומץ לב, ובעזרת השם ואנשים טובים, לשם נוביל וכך גם נצליח".