"הצטרפותו של אהוד ברק לפוליטיקה היא בשורה טובה מאוד לביבי. היה לו שבוע לא קל שמסתיים בחיוב", כך אומר הבוקר (חמישי) השר לשעבר חיים רמון בראיון ל"קבינט" של 103FM. לדברי איש מפלגת העבודה לשעבר, ברק לא מתכוון לרוץ בעצמו, אלא מתכוון באמצעות הרשימה שיקים לאיים על מפלגת העבודה שאם לא יצטרפו אליו – הם לא יעברו את אחוז החסימה. גם הוא אגב יכול לא לעבור את אחוז החסימה. שישה מנדטים ביום הראשון הוא גם בסכנה. ברק התמקד רק בנושא אחד – נושא השחיתות של ביבי. כשהנושא הזה היה במרכז הבחירות ביבי תמיד ניצח בעיקר".



"עוד אמר רמון, כי על צווארו של ברק תלויה שרשרת גדולה עם ביקורות חריפות של מבקר המדינה ועל ראשו יש קילוגרמים של חמאה של שחיתות. כולנו זוכרים את פרשת העמותות מ-1999 והטענה של מבקר המדינה שברק קנה את השלטון בכסף. כל מקורביו שמרו אז על זכות השתיקה במקום להיות עדי המדינה ורק עוזרו של ברק, אלדד יניב, הודה שקיבל חצי מיליון דולר עבור סיבוב שני. אתם גם בוודאי זוכרים את פרשת החברות שברק העביר לביתו רבע שעה לפני שהפך להיות שר הביטחון. מבקר המדינה כתב עליו דו"ח קטלני".



ברק עד כדי כך מושחת בעיניך שאתה מעדיף את נתניהו בשלטון?
"אני מעדיף ששניהם לא יהיו. ברק לא מפיל את ביבי. הוא התחנן להצטרף לכחול לבן והסביר למפלגה הזאת כמה הוא חיוני עבורה. לא רצו לגעת בו במקל. אפילו אבי גבאי לא רצה את ברק והוא ידע גם למה. ברק מביא בשורה לביבי. כל מי שתומך בברק מאבד את הלגיטימיות לפסול את נתניהו בשל שחיתותו. יאיר גולן לא יוכל עוד לדבר על שחיתותו של נתניהו אם הוא חובר לברק. אם ברק לגיטימי לכחול לבן – הם לא יכולים לומר שנתניהו לא לגיטימי. שניהם לא צריכים להיות".



הרבה אנשים הרגישו אתמול שברק במהלכו הפיך רוח חיים במחנה גווע.
"הוא הפיח רוח חיים במחנה שבכל מקרה מצביע לאותו המחנה. הוא הפיח חיים שלא מביאים חיים חדשים למחנה. לא באנו ליהנות – באנו לעבוד ולהביא קולות מהימין המתון ולהעביר אותם מגוש לגוש. זה הדבר האחרון שברק מסוגל לעשות. אי אפשר לנצח את נתניהו בלומר רק לא ביבי. אפשר לנסוע לתושבי עוטף עזה ולספר להם שנתניהו מעביר הליום לרצועת עזה שמביא עליהם את בלוני התבערה. לספר את האמת, שתושבי עזה משלמים את מחיר הסיפוח של הגדה".



נתניהו צריך להתמודד מול המון אג'נדות. כחול לבן יכולה לפנות לצד הביטחוני, ישראל ביתנו יכולה אג'נדה שנתניהו=חרדים ואהוד ברק יכול להוביל את המלחמה בשחיתות.


"ברק הוא האחרון שיכול לדבר על שחיתות. ביבי יענה - הוא מושחת לא פחות ממני".





ברק היחיד שגורם לנתניהו להזיע כבר 25 שנים. הוא ניצח אותו בבחירות והטריף אותו בממשלה.
"מי שהביא את מפלגת העבודה לשפל הכי גדול שלה, עד שהגיע אבי גבאי ושבר את השיא, היה אהוד ברק. מי שנכנס לממשלת אחדות לאומית והקים את הברית עם נתניהו שבזכותה הוא שולט עד היום, תוך כדי שהוא מונע רוטציה עם ציפי לבני, היה אהוד ברק. הוא הקים את מפלגת העצמאות ודאג שביבי ימשיך".



יש לנו תחושה שאתה לא מת על אהוד ברק. אפשר למנות כישלונות ולשרטט מודל של התנהגות, אך אנחנו מסתכלים קדימה. מה מבשר לישראל המשך שלטונו של נתניהו והאם ראוי לעשות מאמץ כדי שזה ייפסק.


"צריך לעשות מאמץ גדול. אני חושב שביבי מביא לקיצה של מדינת ישראל כמדינת היהודים ומקים כאן מדינת אפרטהייד דו לאומית – זו הסכנה הקיומית המרכזית והמיידית למדינת ישראל. ביבי עושה זאת בתחכום ותעתוע ובמינימום נזק בינלאומי. הפסיקו גם להתעסק בגרעין האיראני, עלולה להיות כאן מלחמה שלא היה סיכוי שתהיה לפני שנתיים. רק בנושאים הללו יהיה אפשר לנצח את נתניהו. מי שחושב שאפשר יהיה לנצח את נתניהו בגלל שהוא מושחת – הוא לא מבין דבר או חצי דבר. אף אחד מהאלו שבחרו בנתניהו לא רוצים לשמוע שהמנהיג שהם בחרו בו כל השנים הוא אדם איום ונורא".



אתה גם מתכוון לחזור?
"אני לא עושה קאמבק בבחירות האלה. אני חושב שלצערי הרב כל מי שהולך על הקו אנטי-ביבי – יגרום לביבי להרכיב את הממשלה הבאה. אם ברק יקבל שישה מנדטים הוא עוד עשוי להצטרף לממשלת נתניהו, כמו שהיה ב-2009".