אחר היעדרות ממושכת מהזירה הפוליטית הודיע אתמול אהוד ברק במסיבת עיתונאים בתל אביב על הקמת מפלגה חדשה בראשותו כשאת עיקר דבריו ייחד להתקפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. פרופ' יפעת ביטון, שהתמודדה בבחירות האחרונות במפלגתה של אורלי לוי אבקסיס, ותרוץ כעת במפלגתו של ברק, התייחסה היום (חמישי) בתוכניתם של בן כספית ורוני בר און ב-103FM למפלגה החדשה ולכניסתה לפוליטיקה.



בר און: איך אחת כמוך שהלכה עם אורלי לוי אבקסיס, עם אג'נדה הכלכלית והחברתית בוחרת להצטרף לברק שהוא באג'נדה אנטי כלכלית-חברתית?


"לאנשים יש מורכבויות והם עוברים תהליכי למידה. אחת הסיבות שהצטרפתי לגרעין המייסד של המפלגה הייתה האמירה הברורה שיש כוונה למצב נשים בצמרת המפלגה ולשים 50 אחוז נשים בתוך הרשימה. המחויבות של המייסדים לשוויון המגדרי בישראל היא חריגה בתמונת המפלגות בישראל. אפשר לבדוק מה כל אחד אמר בחייו אך בעיני מה שחשוב זה ההתארגנות שנעשית כעת. מהן הצהרת הכוונות והמעשים שנלווים אליהן. המאפיינים הללו הן אלו שהובילו את ברק לפנות אליי. אני מאמינה שהוא שותף אמיתי לדרך הזו".



כספית: את מאמינה שזו הפלטפורמה ליישם את השקפותייך?


"פלטפורמה זה משהו שבונים. משהו שמקבל את עיצוב התכנים שלו דרך ההתנהלות בתוכו. ברגע שנקראתי לדגל אני בטוחה שיש מקום לדגלים שאני נושאת והם חלק מיסודות המפלגה".





בר און: לפני שנים מעטות היית מועמדת לבית המשפט העליון. כשזה לא הסתייע הלכת עם אורלי לוי אבקסיס, כעת את הולכת להיפך הגמור מאורלי לוי אבקסיס ועוברת לאהוד ברק. למה שאצביע לך?


"אפשר לראות את הדברים בצורה שונה. הדרך שאני מסתכלת על התזזיתיות שלי היא דרך של עשייה חברתית משפטית מובהקת שיכולה להיות רלוונטית".



כספית: אמרת שיהיו חמישים אחוז נשים בכל הרשימה?


"הרעיון הוא הקמת רשימה עם ייצוג משמעותי בצמרת לכל אורך השדרה".



כספית: אברמוביץ' פרסם שציפי לבני לא הסכימה להצטרף למפלגה מחשש שהמהלך יפגע בסיכוי הגוש לנצח.


"כחול לבן לא יצרה את האפקט שכולנו מחכים לו שיגרום להזזת הספינה של מדינת ישראל חזרה למחוזות הדמוקרטיה, הגינות ושלטון החוק. כשרצתי עם מפלגת גשר שאלו אותנו למה אנחנו לא מתאחדים. יש כאן עניין של מיקוד קהל מאוד ספציפי שיכול להזדהות עם התוכנית שלנו, במצב כזה המהלך יכול להגדיל את הגוש".