כניסתו של אהוד ברק לפוליטיקה הכניסה עניין מסוים למערכת הבחירות המתקרבת, שעד כה הייתה מנומנמת ולא השתלטה על סדר היום התקשורתי. אמש פורסם סקר מנדטים של חדשות 13, שקבע כי עם כניסתו של ברק לפוליטיקה, גוש השמאל-מרכז מגיע ל-61 מנדטים - לצד שבעה מנדטים של אביגדור ליברמן ו-52 של גוש הימין-חרדים.

הערב (חמישי) פורסם בחדשות 13 כי בעקבות הסקר הביעו חברי כנסת ושרים בליכוד חשש מפני אובדן השלטון בשיחות סגורות. גורם בכיר בליכוד אף אמר כי "נתניהו גורר את המפלגה והגוש כולו לשירות מטרותיו האישיות. כל עוד הוא מביא שלטון - ניחא, אבל עכשיו מתעוררת הסכנה שהציבור יעניש אותנו על התזזיתיות הזו וקיימת סכנה שנאבד את השלטון". 
 
דוברו של נתניהו, מנגד, הגיב לפרסום: "סקר פנימי של הליכוד מצביע על כך ש-98 אחוז מבוחרי הליכוד מעוניינים אך ורק בראש הממשלה בנימין נתניהו לראשות הליכוד. כל הכותרות האנונימיות ביממה האחרונה מייצגות רק כמה גורמים ממורמרים ולא מעבר לכך".

אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני


כזכור, בכנסת העריכו היום כי "יוזמת אדלשטיין", תוכניתו של יו"ר הכנסת לביטול הבחירות לכנסת ה־22, נכשלה למעשה לנוכח התנגדותה הנחרצת של מפלגת כחול לבן והקושי המשפטי להכשיר מהלך כזה. אתמול עוד טענו גורמים בליכוד כי שליחים מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו העבירו ליו"ר כחול לבן בני גנץ הצעה לביטול הבחירות תמורת רוטציה בראשות הממשלה. 
גנץ צייץ כי מדובר בשקר, ואחר כך גם ראש הממשלה הכחיש את הידיעה: "בשום שלב לא הוצעה רוטציה. עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן, ואין לי שום כוונה לוותר על שותפי הטבעיים לממשלת הימין". הדיווחים על מגעים כביכול יצרו מתיחות בצמרת כחול לבן ותחושה שנתניהו מנסה לתקוע טריז בתוך המפלגה בניסיון לפתות את גנץ ואת גבי אשכנזי לדון בהצעה, מתוך ידיעה שיאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון יתנגדו לה בתוקף. על רקע זה גנץ לא הסתפק בהכחשה, ואתמול הוא כינס בגני התערוכה מסיבת עיתונאים כדי להסיר את הנושא מעל סדר היום. הוא אמר: "נתניהו לחץ על כפתור פיזור הכנסת, ואין דרך חזרה". 

לדברי גנץ, “מה שראינו ביומיים האחרונים הוא ספין נוסף מבית הקלפים של נתניהו. הוא רואה סקרים וממציא שקרים וספינים. נתניהו כפה את המציאות הזאת, והוא לא יכול להעביר את האחריות לאחרים". נתניהו עצמו הודיע אתמול כי יבחן את ההצעה של אדלשטיין לביטול הבחירות וייפגש עם יו"ר הכנסת בימים הקרובים. אדלשטיין אמר אתמול כי עדיין לא הרים ידיים מביטול הבחירות: “אני אומר באופן חד וברור - קיימת היתכנות משפטית לביטול פיזורה של הכנסת, כמו גם רצונו של הציבור בישראל לבטל את הבחירות החוזרות. לא הייתי יוזם את המהלך הזה אלמלא הייתי בטוח שהוא אפשרי".