לאחר שמוקדם יותר היום (שני) הציע חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה) לחברת הכנסת סתיו שפיר לערוך סקר בין 1,500 מתפקדי המפלגה, שיקבע מי מהם יתמודד בפריימריז לראשות המפלגה מול עמיר פרץ, מסרה שפיר הצהרה לתקשורת, בה אמרה כי "אם מחר כולם ייצאו מהבית להצביע - אהיה יו"ר מפלגת העבודה". חברת הכנסת התייחסה להצעתו של שמולי ואמרה: "חברי איציק, שמכיר את הנתונים ואת ההובלה שלי בסקרים האמיתיים, נבהל הבוקר - אז החליט לייצר ספין. כבר הצעתי לו שותפות מלאה בין שווים, והוא סרב לה". 



"ההצעה עדיין על השולחן", הסבירה חברת הכנסת, "אך בעוד שאני מציעה שותפות של ממש - הוא מציע דיל פוליטי שמטרתו לעצור את המרוץ. זו לא שותפות. זו סתם פוליטיקה שלא מעניינת את הציבור".



"אלפי המתפקדים שהצטרפו למפלגה לתמוך בי לא מעוניינים בדילים, אלא בתקווה חדשה למפלגה. מחר הבחירות ואין לנו זמן לספינים - אני מציעה דרך חדשה של מאבק עיקש ולא מתחנף, שיחזיר אלינו את הציבור הרחב. אני אגייס למפלגה עשרות אלפי צעירים שיעירו אותה ויחד עם הותיקים יהפכו אותה לרלוונטית, חזקה ואמיצה. המפלגה והמדינה שלנו חייבת שינוי אמיתי, ואני מתכוונת להוביל אותו". 



מוקדם יותר היום שוחח שמולי עם שפיר בטלפון והציע לה ללכד כוחות במאבק על ראשות המפלגה ולערוך סקר בקרב 1,500 מתפקדים בשני מכוני מחקר שונים, ומי שיוביל בו - יקבל את תמיכתו של השני שיסיר את מועמדותו.
שמולי אמר לשפיר שעל פי הנתונים שבידיו משני סקרי העומק הקודמים, הקרב בינו ובין פרץ צמוד והמשך הפיצול במחנה השינוי מסכן באופן אמיתי את הסיכוי להתחדשות במפלגה, ויחד עם זאת מתחייב מראש לקבל כל תוצאה גם כאן.
 
שמולי קרא לשפיר "לנהוג באחריות ולשים את האגו בצד". הוא ציין כי "עתיד המפלגה חשוב" והוסיף כי "יותר מדי מונח על הכף, אם לא נפעל באחריות הדבר עלול להביא למחיר כבד של מחיקת המפלגה".

עוד אמר שמולי, כי "לאורך כל הקמפיין אמרתי כי מפלגת העבודה חייבת שמחנה השינוי ינצח ויביא קהלים חדשים. המפלגה חייבת ריסטרט והיא חייבת חיבורים. מנתונים שראיתי בימים האחרונים נראה כי הפיצול ביני לבין סתיו שפיר עלול לחסום את האפשרות לשינוי ואני נכון לעשות כל מאמץ כדי להגיע להסכמה.

מסקרים שערך שמולי עם מכון המחקר של מנו גבע ומינה צמח ומכון המחקר הגל החדש עולה כי הקרב בינו לבין פרץ צמוד מאוד. שפיר טוענת הפוך אך לא הראתה עדיין סקרים תומכים בנתונים. על פי הנתונים שיש בידו טוען שמולי כי רואים בברור שאם שפיר תפרוש מהמירוץ - שמולי ינצח בסיבוב ראשון.