ח"כ עמיר פרץ, מוותיקי חברי הכנסת, נבחר אמש בפעם השנייה בחייו ליו"ר מפלגת העבודה. זאת לאחר שגבר בסיבוב הראשון על הח"כים הצעירים איציק שמולי וסתיו שפיר. בנאום ניצחונו היום (רביעי) ציין פרץ כי הוא שוחח עם מספר ראשי סיעות ותנועות פוליטיות, ביניהם גם עם אורלי לוי אבקסיס ואהוד ברק. "כמו שאמרתי בימים האחרונים, העבודה בראשותי תוביל לחיבורים בכדי שנוביל כוח דמוקרטי ואידיאולוגי חברתי גדול מול הימין בראשות נתניהו. המטרה שלנו ברורה: להחזיר לסדר היום את הנושאים החברתיים כלכליים והמדיניים של מפלגת העבודה", אמר היו"ר החדש.



"דחינו את חגיגת הניצחון שלנו אמש כי הרוחות סוערות והרחובות בוערים. זו העת למנהיגות לאומית חברתית", הוסף פרץ, "המרקם החברתי שלנו קורס וזה הזמן לקחת אחריות. אני קורא מייד להקמת ועדת חקירה ממלכתית עם מנדט רחב מעבר לנושא אלימות המשטרה, שתבדוק את יחס הרשויות כלפי הישראלים יוצאי אתיופיה בכל התחומים".

צילום: פלאש 90


כזכור, פרץ זכה במקום הראשון לאחר שקיבל 13,886 קולות, שהם 46% מהקולות. למקום השני הגיעה בהפרש ניכר אחריו שפיר עם 8,910 קולות, ואילו שמולי סיים אחרון עם 7,899 קולות. אחוז ההצבעה הסופי עמד על כ־46%, שהם כ־30 אלף חברי מפלגת העבודה. קודם לסגירת הקלפיות ולהכרזה על תוצאות הפריימריז עסקו אתמול המועמדים בניסיונות אחרונים להמריץ את מתפקדי המפלגה לצאת ולהצביע, לאור אחוזי ההצבעה הנמוכים שהסתמנו.
 
במטות של ח"כ שמולי וח"כ שפיר הביעו דאגה לנוכח אחוזי ההצבעה, וההנחה הייתה שהם ישחקו לטובת ח"כ פרץ. אולם גם במטה פרץ לא היו רגועים, עד שהתקבלו אמש התוצאות המשמחות. "השאלה היא לא אם אחוז ההצבעה נמוך, אלא באילו מקומות הוא נמוך. אם שיעור ההצבעה גבוה דווקא בצפון תל אביב, זה לא משרת אותנו", אמרו בסביבת פרץ, שלאורך כל הקמפיין קיווה לנצח כבר בסיבוב הראשון.