אהוד ברק גילה את שם המפלגה החדשה שהקים, 'ישראל דמוקרטית', והבוקר (ראשון) כבר החל הקמפיין לקראת הבחירות תחת הכותרת 'מדינת ישראל או מדינת נתניהו'. "אני כבר הבהרתי שלא נשב עם נתניהו בשום מצב, בשום דרך, בשום שלב, נקודה", הבהיר בראיון לכאן ב'. לגבי הדיון על חיבור בין המפלגות בגוש השמאל - מרכז ומי יוביל אותו אמר ברק כי "אתם מחמיצים מה שמעניין את האזרחים, לא מעניין אותם מי יהיה מספר אחד או שלוש או איזה חיבור יהיה, אלא מה יקרה להם. המטרה היא להחליף את נתניהו, שייווצר גוש גדול שיפעל באנרגיה גדולה מולו. אנחנו בודקים את האפשרויות - מה קורה עם ציפי לבני, מה קורה עם מרצ, העבודה וגופים אחרים. מה שהיה חסר בפעם הקודמת זה גוש גדול שיתחיל יותר שמאלה ויקיף כמה שיותר".

 
"נתניהו מזמן איבד כל רסן ועוסק בהצלתו עם חבורה של אנשים הפועלים מתוך 'משיחיות שקר'", הוסיף, "אני לא מדבר על המתנחלים ביהודה ושומרון שיש שם אידיאליסטים שאני חולק עליהם ואני לא מצפה שיצביעו לי אבל אני רוצה להבהיר שנתניהו נשען על הכהניסטים, שיצחק שמיר היה יוצא מהכנסת שהם היו מדברים. כל הדברים האלה זה חלק מתמונה שבה צריך לעסוק. סביב נתניהו אנחנו רואים במשך שנים אנשים חסרי עמוד שדרה, חלקם אפילו בלי חוט שדרה". 

בנימין נתניהו. קרדיט: הדס פרוש, פלאש 90

 

לגבי שמה של מפלגתו, 'ישראל דמוקרטית' אמר ברק כי "תמיד שואלים אותי אם אני שמאל או לא שמאל. אז אני אומר לך - אני דמוקרט. האבחנה הזאת של דמוקרט שוברת את המסגור של נתניהו. נתניהו סטה ממדינת ישראל שהרצל וז'בוטיסנקי חלמו עליה".
 
על הטענות שהמפלגה נקראת 'ישראל דמוקרטית', אך לא מתנהלת בצורה דמוקרטית ולא מתקיימים בה פריימריז אמר ברק כי "הכל דברי הבל. כרגע מקימים את המפלגה מדף חלק ולכן אי אפשר לעשות חברים וכד'. עד הכנסת הבאה יהיה למפלגה את כל מה שצריך. אני אומר לך שהמפלגה שלנו שונה ממפלגות אחרות שקמו, שאין בהם את התהליכים האלה. אני חושב שזה גם לא מעניין את הציבור, תסתכל על כחול לבן בבחירות האחרונות. אבל אנחנו לא נהיה כמו ליברמן, ש"ס או יש עתיד". 
 
בנוגע לגיוס החרדים אמר ברק כי "אני מיניתי את השופט טל, אני חקקתי את חוק טל, אבל צריך להגיד את האמת שהחוק הזה נכשל. גם לא מתגייסים וגם משלמים עליהם מיליונים בישיבות. העיקרון הוא שצה"ל מגייס את כל מי שצריך ומי שלא ילך לשירות לאומי. החרדים ייצאו לעבודה, גברים ונשים כמו כל מגזר אחר בחברה הישראלית, והסדר מכבד ללומדי תורה מצטיינים. 

ברק גם התייחס ליחסיו עם הציבור הערבי, לאור העובדה שבתקופת שלטונו אירעו מהומות אוקטובר בהם נהרגו 13 מערבי ישראל. "אין לי בעיה עם הציבור הערבי", אמר, "עשיתי מה שצריך כראש ממשלה וזה נגמר בדברים כואבים מאוד. אני לא חושב שיש מטען אצל ערבי ישראל שיגרום להם להסתייג ממפלגה בראשותי".