עמית הלוי, מקום 36 ברשימת הליכוד, המנהל מאז פרסום תוצאות האמת של בחירות 2019 מאבק להוספת מנדט נוסף למפלגה על חשבון יהדות התורה, טוען היום (ראשון) כי בדיקתו העלתה ממצאים חד משמעיים לפיהם אכן היה הליכוד אמור לזכות במנדט נוסף בבחירות. מאבקו של הלוי פורסם בטורו של קלמן ליבסקינד "מעריב סופהשבוע".



על פי הלוי, בדיקת 81 הקלפיות מצאה כי הליכוד זכאי למנדט נוסף על חשבון המנדט השמיני של יהדות התורה. הלוי הגיש מסמך המציג את תוצאות הבדיקה לבית המשפט המחוזי בירושלים, ואם נשיא בית המשפט יאמץ את תוצאות הבדיקה, הלוי ייכנס לכנסת על חשבון ח"כ יצחק זאב פינדרוס. מלבד זאת, יש למנדט הנוסף משמעות כלכלית חשובה בדמות תוספת של כמיליון וחצי שקלים לתקציב הבחירות המפלגתי. 

כזכור, הלוי ערער לבית המשפט המחוזי באמצעות עו"ד שמחה רוטמן נגד ועדת הבחירות, וטען כי בניגוד לתוצאות הרשמיות המעניקות לליכוד 35 מנדטים בלבד, לליכוד מגיע מנדט נוסף על חשבון יהדות התורה. זאת בעקבות גילוי טעויות בספירת הקולות במספר קלפיות. לטענת הלוי בעתירתו, בוועדת הבחירות אישרו את טענותיו העובדתיות. אולם לאחר הגשת העתירה, פעל יו"ר ועדת הבחירות והמשנה לנשיאת העליון השופט חנן מלצר כדי לשכנע את בית המשפט לדחות את הערעור על הסף.

בקרוב חבר כנסת? עמית הלוי. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי


על פועלו של מלצר בעניין זה, נמתחה כאמור ביקורת נוקבת של העיתונאי קלמן ליבסקינד בטורים במעריב "סופהשבוע". נשיא בית המשפט המחוזי אהרן פרקש לא קיבל את עמדת השופט מלצר, ואיפשר ליהדות התורה ולמועמד הליכוד עמית הלוי לעיין בגיליונות הספירה של 50 קלפיות לפי בחירתם, בטרם יכריע לטובת מי מהמפלגות בפרשה

בסופו של דבר, עמית הלוי הסתפק בעיון מחודש בגיליונות הספירה של 31 קלפיות, ואילו יהדות התורה ביקשה לעיין בכל 50 הקלפיות האפשריות. אלא שהבדיקה המחודשת מגלה כי הליכוד מקבל קולות נוספים, ובכך הוטתה הכף לרעת יהדות התורה. למרבה ההפתעה והאירוניה, מתוך 50 הקלפיות שיהדות התורה ביקשה לפתוח מחדש, עולה כי דווקא הליכוד הרוויח וקיבל 5 קולות נוספים, ואילו יהדות התורה קיבלה 2 קולות נוספים בלבד. כמו כן, בבדיקת 31 הקלפיות שהלוי ביקש לעיין בהן, נמצאו 27 קולות נוספים לליכוד, ואילו יהדות התורה לא תקבל אף לא קול אחד נוסף. כך עולה, כאמור, מתוך מסמך שהגיש הלוי לבית המשפט היום.
מהתוצאה הסופית יוצא כי הליכוד זכאי למנדט נוסף בהפרש זעום של 6 קולות על פני יהדות התורה. כעת יצטרך בית המשפט המחוזי להכריע בסוגיה. אם לא יישלף שפן חדש ומפתיע מן הכובע, ח"כ פינדרוס ייאלץ לפנות את מקומו לטובת הלוי.

מוועדת הבחירות המרכזית טרם נמסרה תגובה.