אחרי שגייס למפלגה החדשה שהקים את סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, ד"ר קובי ריכטר, פרופסור יפעת ביטון ונועה רוטמן - אהוד ברק מנהל מגעים מתקדמים עם איש מרצ ומזכ"ל "שלום עכשיו" לשעבר אבי בוסקילה, במטרה לצרף אותו למפלגתו - ישראל דמוקרטית, כך פורסם הערב (ראשון) ב"חדשות 13". עוד נמסר, כי הודעה רשמית תצא ככל הנראה  בימים הקרובים. למעריב אמר בוסקילה: "הייתה פגישה טובה עם ברק, אבל טרם הוחלט סופית".



בחודש שעבר קיים ראש הממשלה לשעבר מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב, בה הודיע על הקמת מפלגה בראשותו. את הקמפיין של ברק ילווה היועץ האסטרטגי ליאור חורב. ברק נשא דברים באירוע, ופנה למפלגת כחול לבן בבקשה שחבריה יצטרפו אליו: "לכם בכחול לבן, אחיי לנשק, פקודי בעבר, וחברי הטוב יאיר לפיד, אני אומר - היריבות שלנו היא עם נתניהו ודרכו. יש מאות אלפים שמצביעים - פטריוטים ממש כמונו בליכוד וכולנו בבית היהודי ובימין החדש בישראל ביתנו ואפילו במפלגות החרדיות. אנשים שמבינים שנחצו כל הקווים האדומים".



ב"החדשות" דווח לאחר מכן כי בכחול לבן לא מעוניינים בשלב זה להצטרף וטוענים שהאופציה לצרף את ברק נבדקה בעבר ונזנחה משיקולים אלקטורליים. עוד עלה מהפרסום, כי ברק יוכל לטעון מעתה והלאה שלא הוא זה שמפלג את הגוש, אלא כחול לבן. בנוסף, בכאן 11 דווח כי ברק מעוניין לרכז את כל הגוש לפתק אחד - מכחול לבן עד הרשימה המשותפת שיכלול את כולם גם מרצ והעבודה. על פי הפרסום, מי שלא ישתתף - יואשם על ידי ברק ואנשיו כמי שפוגע בסיכויי הגוש להקים את הממשלה הבאה. בכאן דיווחו כי בכחול לבן אמרו ש"זו פגיעה בדופן הימנית שלנו לא נוכל לשבת עם ברק ופרץ באותה מפלגה, אנחנו צריכים להביא קולות מהימין".



לפני כשבוע הצטרפה נעה רוטמן, נכדתו של של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל למפלגתו של ברק. רוטמן אמרה על הצטרפותה למערכת הפוליטית כי "ההחלטה להצטרף לעשייה הפוליטית לא הייתה פשוטה. אבל אי אפשר עוד לשבת מנגד. אני מכירה מקרוב, מקרוב מאוד, את מחיר השנאה וההסתה. אסור להשלים עם ההקצנה בחברה הישראלית והיא איננה גזירת גורל".



לדבריה, "הגיע הזמן לקבל את ההכרעות הקשות בעבור הילדים שלנו ולהחזיר את הממלכתיות, הבושה והתקווה. אי אפשר עוד למשוך זמן ולצפות שמישהו אחר יעשה את העבודה במקומנו, זו המשמרת של בני הדור שלי. זה החינוך והערכים שקיבלתי ובמידה רבה זהו צעד מתבקש". "היו לי מחלוקות עם אהוד ברק. היו גם כעסים", אמרה רוטמן. "אבל, זה הזמן לאנשים אמיצים ונחושים. בעלי ניסיון שלא מפחדים. שמוכנים לשלם את המחיר, שלא באים לחמם את הכיסא. נדמה לי שאנחנו ניצבים ברגע האחרון ממש על מנת להחזיר את ישראל למסלול. אם לא הייתי עושה מעשה כעת לא הייתי שלמה עם עצמי".



ברק אמר כי "אני שמח מאוד על הצטרפותה של נעה. חובתנו להעביר את השרביט לדור הבא ולא להוריש להם את אותן הבעיות והאתגרים עמם המנהיגות הוותיקה הייתה צריכה להתמודד. אני מתכוון לעשות את הכל על מנת לאתחל את המדינה מחדש על מנת שילדנו ונכדינו יזכו למציאות טובה יותר מההווה שלנו".