הקלטה בה חבר הכנסת משה יעלון (כחול לבן) מתבטא נגד חבר הכנסת ממפלגתו יאיר לפיד פורסמה הערב (שני) בחברת החדשות. בהקלטה נשמע יעלון אומר: "ברביעייה לפני כמה שבועות.. אז עמדתי נאמרה. אני יכול להגיד ש.. חוץ מיאיר לפיד שבעד הרוטציה, אף אחד לא בעדה".

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ התראיין בחברת החדשות והתייחס להקלטה. "קיימנו בעבר דיוני בנושא, כחול לבן היא גוף גדול וזה בסדר שיש דיונים בקרב ההנהגה הרחבה", אמר, "זו השיטה שהביאה אותנו ל-35 מנדטים, יאיר רציני, מנוסה ויהיה ראש ממשלה מצויין ואנחנו ממשיכים בשותפות".

הרוטציה נשארת ואתה נשאר במקום ראשון?
כמובן, אני עומד בראש כחול לבן בשותפות.
 
יש סיכוי סביר שהציבור ייתן שוב אמון בנתניהו?
הוא נכשל, לא הצליח לנצח אותנו ולא להרכיב ממשלה, ובמקום להעביר את המנדט אליי שארכיב את הממשלה, הוא גרר אותנו לבחירות חדשות עם ספינים מפה ועד להודעה חדשה. אנחנו ננצח אותו ונקים ממשלת אחדות בהסכמה לאומית.

אתה מתחרט שלא בוטלו הבחירות
חבל שיש בחירות, אבל יש דרך מסודרת שבה מפזרים את הכנסת, יש אופציות שלא מוצו כי כך החליט נתניהו והוא יודע למה. הבחירות האלה מיותרות והיו יכולות להימנע אם נתניהו היה הולך כמקובל, אבל הוא בחר שלא, אז יהיו בחירות. מדינת ישראל הלכה לאיבוד לחלוטין, אנחנו נחזור ונשקם אותה.
 
למה לא רצית את אהוד ברק בכחול לבן?
אנחנו נמצאים במרכז המפה הפוליטית, ברק נמצא משמאל לנו, אני שומע שהוא שוקל להתאחד עם מרצ, אנחנו האלטרנטיבה השלטונית היחידה במרכז המפה. הבאנו 35 מנדטים, הישג שלא הושג בשנים האחרונות. אני נפגש עם ברק הרבה ולא מחרים אף אחד. 
 
הוא גורם לכם נזק?
לא, מי שיתמוך יתמוך, מי שלא שלא יפריע.
 
"מה שלא הייתי עושה כמו נתניהו זה לבזבז את השנים מאז המבצע לשיקום, ולא הייתי שוחק את ההרתעה", אמר גנץ, "הייתי מבהיר לחמאס שלא יהיה יותר ירי ואם יהיה הייתי נכנס למערכה משמעותית וחזקה, תקיפות, סיכולים, פלישות - מערכה שתכליתה לפגוע קשה בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי, לדרוש הומניטרי תמורת הומניטרי". לדבריו, לא צריך לדבר עם חמאס, אפשר לדבר עם השכנים והרשות הפלסטינית. אין לנו מה לחפש בעזה חוץ מהבנים שלנו ושקט לישובים מסביב. 
 
גנץ התייחס בהמשך דבריו גם לגרעון: "יש פה בור משמעותי ואנחנו נצטרך לפרוס את החוב הזה. אנחנו לא רוצים להעלות מיסים ונצטרך למצוא מקורות אחרים אולי כספים שחולקו". לדבריו, צריך לתעדף אחרת את ההוצאות, אולי הסכמים פוליטיים. "לא צריך להעלות מיסים, צריך להיזהר מכספים פוליטיים", סיכם.

בליכוד מסרו בתגובה: "הבחירות האלה הן על שאלה אחת: מי יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל? נתניהו - מנהיג חזק ומנוסה, או גנץ החלש וחסר הניסיון. כל הופעה של גנץ מוכיחה שזה פשוט גדול עליו. אגב, המשטרה עדיין מסרבת לחשוף את עסקת השחיתות בגובה 50 מיליון שקל שממנה גנץ והחברה שלו קיבלו ארבעה מיליון שקלים."