ראש עירית טבריה רון קובי מבקש באמצעות פרקליטיו מרשם המפלגות לדחות על הסף עתירה של "ישראל ביתנו" הדורשת שלא לאשר את רישום מפלגת "הימין החילוני בראשות רון קובי".



בעתירה של "ישראל ביתנו" שהוגשה בשבוע שעבר לרשם המפלגות נטען כי מפלגתו של קובי אינה אלא מפלגת קש שנועדה לפגוע בישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ולגזול ממנה קולות. עוד נטען כי השימוש בשם "הימין החילוני" עלול להטעות את המצביעים ולזכות אותה בקולות שלא יועדו לה, שכן מדובר ב"העתק הדבק" של סיסמת הבחירות של ליברמן בבחירות האחרונות.



בתגובה לעתירה טוען רון קובי באמצעות עורכי הדין גיא בוסני ורונן אביאני כי "זעקותיה" של ישראל ביתנו הן "זעקות של קוזאק נגזל ודמעותיה הן דמעות תנין". לדבריהם מדובר בתעלול פוליטי של ישראל ביתנו שנובע מהחשש שמצביעי ימין ליברלים וחילוניים רבים נוטשים את מפלגות העבר ונוהרים אל מפלגת הימין החדש בראשות רון קובי".



עוד הם טוענים כי קיים שוני מהותי בין השם "הימין החילוני בראשות רון קובי" ובין השם "ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן" ועל כן אין במיתוג או בקמפיין הפוליטי שלהם כדי לקבוע הטעיה וכי מדובר בטענה חסרת בסיס משפט שדינה להידחות.