ראשי מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', סיכמו היום (שלישי) על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין, כפי שנחתם לפני הבחירות הקודמות. השרים אשרו את ההסכם וקראו לאיתמר בן גביר להיפגש באופן מיידי כדי לסגור הסכם ריצה משותפת, על בסיס השותפות הקיימת. 


השרים אמרו בפגישה: "אנחנו בתקופה שבה נדרש גילוי אחריות וגיבוש אחדות בציונות הדתית ובימין האמיתי, כדי להביא למיקסום הפוטנציאל האלקטורלי ולמניעת בזבוז קולות שכבר הביא למניעת האפשרות להקמת ממשלת ימין ולבחירות חדשות". השניים גם קראו לאיילת שקד ונפתלי בנט להיכנס למשא ומתן מיידי, במטרה לרוץ בפתק אחד. 
 
ח"כ מוטי יוגב, ממפלגת הבית היהודי, בירך על ההסכם בציוץ בטוויטר, וכתב כי הוא "קורא ומצפה משאר הגורמים בציונות הדתית לגווניה, לנהוג באחריות, לפעול לכך שמתוצאות הבחירות הבאות עלינו לטובה, נזכה במירב המנדטים ותקום בע"ה ממשלה לאומית". 
 

בחודש שעבר הודיעה מפלגת עוצמה יהודית על פירוק השותפות עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי במסגרת איחוד מפלגות הימין, זאת לאור "התנהלות מחפירה" לטענתם של השר רפי פרץ. לפי הטענות, בבית היהודי לא קיימו את ההסכמים עם עוצמה יהודית, במסגרתם היה אמור השר פרץ להתפטר מהכנסת ולפנות מקום לאיתמר בן גביר.

במכתב שנשלח מטעם המפלגה לשר פרץ, נכתב: "לצערנו במהלך כל החודשים האחרונים לא זכינו ליחס הוגן וההתנהלות שלך ושל גורמים בבית היהודי הייתה כמי שמשתמשים וזורקים את עוצמה יהודית. כפי שאתה יודע היטב, וכפי שהכרזת בעצמך בשידור, החיבור בינינו הביא לניצחון בבחירות שאלמלא התנהלות ליברמן היה מאפשר הקמת ממשלת ימין".