חודשיים לפני הבחירות החוזרות לממשלה הבאה, התראיין היום (שלישי) מספר 2 במפלגת כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, בכאן ב', והתייחס לשורת נושאים, ביניהם חזרתו של אהוד ברק לפוליטיקה, המדיניות הביטחונית של מפלגתו, והקשרים הקואליציוניים מול ראשי המפלגות האחרים, ובעיקר מול יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. 



בתחילת הראיון התייחס לפיד לברק, והצהיר כי חזרתו לפוליטיקה עלולה לבזבז קולות מהמחנה השמאל-מרכז. "כבר בחצי מהסקרים שפורסמו ברק לא עבר את אחוז החסימה. אני חושב שחבל לזרוק 100 אלף קולות לפח מתוך המחנה שאומר שהגיע הזמן להיפרד מבנימין נתניהו". 

אולי תשריינו אותו אצלכם?
"הוא איש שמאל, אנחנו מפלגת מרכז. אנחנו מאמינים בערכים של המרכז. הוא לא מתאים למפלגה".


ברק. צילום: פלאש 90


בהמשך התבקש לפיד להתייחס למדיניות החוץ הנרחבת של ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו. על סוגיה זו טען לפיד כי "נתניהו נפגש עם הרבה ראשי מדינות. אם זה עוזר למדינה, זה טוב לנו. ההכרה האמריקאית ברמת הגולן היא דבר מבורך, ובירכתי את נתניהו על זה באמצע מערכת בחירות. גם בפתיחת השגרירות האמריקאית ישבתי עם דמעות בעיניים ובירכתי אותו".
כלומר, מבחינה מדינית אתם דומים.
"אני לא חושב. המדיניות היחידה שלו היא קיפאון מוחלט. יש לנו הזדמנות. יש פה נשיא אמריקאי שילך איתנו בכל צעד. אם רוצים להיפרד מהפלסטינים, זה הנשיא שיעזור לנו לעשות את זה". 
אם תרכיבו ממשלה, תפנו התנחלויות?
"אם נרכיב ממשלה, נתחיל בדיון לגבי צורכי הביטחון של ישראל. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לסכן את האזרחים שלנו ולהמשיך לשלוט על 2.3 מיליון פלסטינים. צריך ללכת לוועדה אזורית ולומר שאנחנו רוצים להיפרד מהפלסטינים. אנחנו לא רוצים להישאר מחוברים בטבורנו לנצח למיליוני פלסטינים. אף מנהיג אחראי לא יאמר יותר מזה, משום שטראמפ צפוי להניח את תכנית המאה מיד לאחר הבחירות". 
אתם תאגפו את הליכוד מימין בקמפיין?
"אני לא מאגף אף אחד. שמנו מצע מפורט עם תכנית עבודה ברורות". 
אתה בקשר עם ליברמן?
"אני בקשר עם כולם. המקום היחיד שבו לא נפגשתי עם ליברמן זה בווינה".

צילום: אבשלום ששוני