"הצטרפותה של שקד היא לטובת הליכוד ולטובת נתניהו", כך אמר היום (שלישי) חבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד, מיקי זוהר, בראיון לתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM. זוהר התייחס למניין הקולות במחנה הימין אל מול הקולות במחנה השמאל, וטען כי ללא הצטרפותה של שקד לליכוד, "יש סכנה לשלטון נתניהו". 



"מרגע שאנחנו יודעים שליברמן אינו נספר במניין הקולות בתוך המחנה אז אנחנו יודעים שההפרש בין שני המחנות הוא פער של חמישים אלף קולות. ובהתאם לזה, אני חושב שאיילת שקד יודעת להביא חלק משמעותי מהקולות הללו להצביע לליכוד ומספר הקולות הזה מכריע את הבחירות הללו לטובת נתניהו והליכוד או נגדו", אמר זוהר.  



זוהר אף טען כי עובדת התעקשותו על הצטרפותה של שקד לליכוד יכולה להפריך את "תאוריית הקונספירציה לפיה בליכוד אין לנו דעה". עוד הצהיר חבר הכנסת כי "מעניין אותי רק דבר אחד - לנצח את הבחירות הללו"



משום מה דוד ביטן אמר אתמול שסגור וחתום שאיילת שקד לא תצטרף לליכוד ואתה אומר אחרת. מהיכן נובע הפער?
"בעניין הזה אני חלוק עליו. המחלוקת בינינו היא אם נרים ידיים או לא. אני לא רוצה להרים ידיים בעניין איילת שקד. גם ביטן חושב ששקד עשויה להביא קולות לליכוד. הוויתור שלו היא שגיאה".



מי מתנגד, נתניהו או מישהו אחר מסביבתו?
"אני שומע את הרחשים שנתניהו מתנגד או רעייתו מתנגדת. אין לזה אחיזה במציאות. את הלחץ הגדול מפעילים בכירים בליכוד שלא רוצים שהיא תיקח מהם את הפוקוס. בעיניי זה חוסר התחשבות במפלגה ובמטרותיה. כי נכון, שקד מאוד בולטת ומוכשרת אבל כרגע צריך לעניין אותנו ניצחון הליכוד".



שקד. צילום: אבשלום ששוני



אתה וביתן מיקומכם בירכתי הרשימה
"אנחנו אלה שנמצאים די נמוך ברשימה ויש לנו סיכון גדול יותר כי אנחנו זזים למקומות יותר נמוכים. הוויכוח הזה מסכן את שלטון הליכוד וזאת שגיאה חמורה".



אם אכן יש לחץ לאובדן שלטון, האם בליכוד ינסו להפעיל לחץ על מפלגות בימין להתאחד?
"יש מספר תסריטים אפשריים: תסריט ראשון הוא שאם ליברמן יצליח לשכנע את איילת שקד לרוץ איתו – סיפור הימין ונתניהו נגמר. תסריט שני הוא שאיילת ובנט מתחברים ולא עוברים את אחוז החסימה - כנ"ל, הסיפור גמור. תסריט שלישי מתייחס לאחרי הבחירות - מי יבוא להמליץ על נתניהו אצל הנשיא? כל האירוע הזה הוא אירוע פוליטי מסוכן לשלטון הימין בהנהגת נתניהו".