על רקע מתיחות רבה בצמרת, הלכו היום (חמישי) כ־1,000 חברי ועידת מרצ לבחור את רשימת המפלגה לכנסת. הקרב המרכזי התנהל בין ארבעת חברי הכנסת המכהנים - תמר זנדברג, אילן גילאון, מיכל רוזין ועיסאווי פריג' - על מקום בחמישיה הראשונה. לאור הסקרים המנבאים למפלגת השמאל בין 4 ל-5 מנדטים בלבד, החשש בקרב הח"כים המכהנים היה כי מי שידחק למקום ה-5 או ה-6 עלול למצוא עצמו מחוץ לכנסת הבאה.

היו"ר לשעבר תמר זנדברג היא המנצחת הגדולה של הערב, לאחר שלמרות טענותיה בשבוע האחרון נגד רשימות חיסול במפלגה, כבשה הח"כית את המקום הראשון בפריימריז ותמוקם אחרי היו"ר ניצן הורוביץ. אחרי זנדברג ממוקמים: חה"כ אילן גילאון, חה"כ עיסאווי פריג', ח"כ לשעבר מוסי רז, חה"כ מיכל רוזין, גבי לסקי, עלי סלאלחה, מהרטה ברוך, יניב שגיא.

זנדברג אמרה לאחר זכייתה במקום השני ברשימה: "זו דרך של שותפות יהודית ערבית וערכים. הוועידה ניצחה את הדילים"
 
 
יו״ר מרצ, ניצן הורוביץ, אמר לאחר קבלת התוצאות: "יש לנו נבחרת מצוינת, מנוסה ובה פרלמנטרים מצטיינים, נשים וגברים, יהודים וערבים, מהמרכז והפריפריה. הציבור התפכח מאשליות הבחירות הקודמות, השמאל התעורר, מתחזק וחוזר הביתה. זה ניכר היום באחוז ההצבעה, בשטח, באלפי פניות שאנחנו מקבלים ובפעילות בכל הארץ. כשכולם עוסקים בספינים, רכילות פוליטית וכיסאולוגיה, אנחנו עוסקים בבני אדם אמיתיים ובחיים שלהם. יש ציבור שלם שמרגיש שהחיים שלו והערכים שלו תחת מתקפה, מצפה לאמירה ברורה, חדה וערכית, ומחפש מי שיבטא את קולו".

עוד הוסיף: "הציבור מחכה לשמוע שיש מי שהולך להילחם בשבילו. אנחנו היחידים שעושים את זה בשמאל. אנחנו היחידים שאפשר לסמוך עליהם, שיעמדו על הערכים האלה. על מרצ אפשר לסמוך ועל חברי הכנסת שלנו אפשר לסמוך, ועלי אפשר לסמוך - שתמיד נילחם על השיוויון והחופש. מרצ, היא מפלגה שורשית, אידיאולוגית, עם תפישת עולם ברורה. לא מפלגת אווירה. מרצ נאמנה למצביעיה ומייצגת אותם".
 
כפי שפורסם אתמול ב"מעריב", ח"כ תמר זנדברג, שהפסידה לאחרונה את תפקיד יושבת ראש המפלגה לניצן הורוביץ, טענה כי יריביה מפיצים "רשימות חיסול" של מומלצים לחמישייה הראשונה שאינם כוללים אותה ואת תומכיה, והיא הביעה חשש כי תידחק למקום לא ריאלי. מנגד טענו יריביה כי היא מנהלת "קמפיין גוועלד" ומפיצה בעצמה רשימות חיסול.

תמר זנדברג, צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
תמר זנדברג, צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 
אתמול כינסה המפלגה בראשות הורוביץ מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, שבה השיקה את הקמפיין החדש שלה תחת הססמה "הפעם מרצ". הקמפיין יכלול שלטי חוצות ופרסום על גבי אוטובוסים עם ססמאות כגון "גם ערבים חיים כאן", "גם לחילונים יש רגשות" ו"גם להט"בים רוצים משפחה".
 

הורוביץ עצמו התייחס למגעים הפוליטיים ואמר: "אנחנו מקיימים שיחות עם כולם, אנחנו מדברים עם עמיר פרץ ומפלגת העבודה וגם עם גורמים נוספים, כולל אהוד ברק - והמגעים האלה יימשכו. אני הראשון שתמך בריצה משותפת, אבל האחריות שלי כלפי הבוחרים שלנו וכלפי מחנה השמאל היא קודם כל להיות קול ברור, שמביע את הערכים והרצונות והשאיפות שלהם שנמצאים בנפשם".