אתמול פורסם כי תנועת הליכוד פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיפתח בחקירה נגד יו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, בנוגע לקשריו עם ג'פרי אפשטיין, הטייקון האמריקאי החשוד בפדופיליה שנעצר לפני מספר ימים. עוד נטען, כי ברק מסרב לחשוף את סיבת תשלום על סך 2.3 מליון דולר שקיבל מקרן וקסנר בגין ייעוץ על מחקר שלא פורסם. קרן וקסנר הייתה לקוח גדול של אפשטיין, ואחת הטענות היא שאפשטיין תרם לה הון-עתק. ברק התראיין הבוקר בתוכניתם של קרן מרציאנו ואודי סגל בגל"צ ו הבהיר כי אם הקרן תשחרר מידע בעניין, אין לו בעיה כי הוא יפורסם. 



סגרתם את האיחוד, אתה ועמיר פרץ?
"הדברים עדין לא ברורים ובהירים. לא חסרה לי פוליטיקה, טוב לי, אני מניח שההיסטוריה תזכור אותי, לא ברור אם היא תזכור את בנימין נתניהו. הממשלה הרעה הזאת היא ברית של איש מושחת הבורח מבשורה עם כהניסטים משיחיים. אני נכנסתי כדי להביא לאיחוד כוחות. אני שואל מה יביא את הצירוף הכי טוב לגוש שיביא איחוד גדול. ראש הממשלה יישאר שם גם במחיר הריסת בית המשפט. הוא מפעיל מבלפור מערכת מטורללת שמפעילה את בית הנבחרים שלנו".



אם לא תשיג איחוד תרוץ עד הסוף?
"אני ארוץ עד הסוף בשל העניין והחברים שאיתי. הבוחרים לא ייתנו את קולם למי שלא נותן את ידו להשגת המטרה המשותפת שהיא החלפת השלטון".



אתה לא חושש להיות בנט ושקד של השמאל?
"לא משנה לי אם לא אהיה בראש רשימת ישראל דמוקרטית. אני מזהה אצל נתניהו יותר עצבנות ומתח במערכת הזאת. בלי איחוד מרכז שמאל - זה לא יסתיים. בבחירות מועד א' - אם היה עומד מאחורי גנץ גוש של 61, הנשיא היה חייב להטיל עליו את הרכבת הממשלה".



"לנשיא יש כללים תקדימיים והוא יטיל על מי שהוא צריך. להטיל על ליברמן זו אשליה תמימה. הוא הרי רוצה להחליף את נתניהו. ליברמן ישתמש בכוח כדי לסלק את רה"מ ואז הוא יחזור בראש מורם. אני מציע שלא ליפול למלכודת התמימות. הוא משחק על תקן בורר, לא כדאי ליפול לזה. אני לא העניין אני רוצה למנוע את מה שקרה בפעם הקודמת. זה לא הושג בגלל אי הבנה. אני לא רוצה לעשות דבר שיפגע בבני גנץ. צריך אנרגיה אחרת. חיוני לאבד את היראה מנתניהו".



בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני



הקשר שלך עם ג'פרי אפשטיין - מה טיבו?
"זה דבר לא נעים לכל אדם, שמכרים שלו מסתבכים בפלילים. קודם אפשטיין, עכשיו ביבי. מי שהציג לי אותו היה שמעון פרס לפני 15 שנה. אז הוא לא היה מורשע. מ-2002 יש דברים שדונלד טראמפ אמר  עליו, בין היתר שהוא 'בחור כארז'. הוא לא ראש ממשלה אבל. אני הרבה יותר מודאג מזה שנתניהו מסובך בפלילים. זה גורלנו".



מה עשית אצלו בבית ב-2016 אחרי שהוא הורשע בשידול קטינות לזנות? יצאת מחופש משם.
"אני גם נפגשתי עם נתניהו, לא פגשתי את וולטר סוריאנו ומימרן. מדובר באדם שאני מכיר אותו, נפגשתי אותו מספר פעמים, אבל הרבה פחות פעמים ממה שקלינטון וטראמפ נפגשו איתו. נפגשתי איתו, לא הייתי מחופש. אם תגיעי לניו יורק ביום קר גם את תעטי כובע. הוא לא תמך בי ולא שילם לי כסף. אני פגשתי אצלו את נועם חומסקי וחתני פרסי נובל במדעים. יש עוד הרבה אנשים שפגשתי ויש הרבה אנשים שאני מכיר, שחלקם מעורבים בדברים בעייתיים, כמו ויינשטיין, שהיה פעם במאי סרטים. אני מכיר אותו".


אם בקרן וקסנר ימסרו מידע אתה תתייחס?
"אתם מתעלמים מזה שבבלפור יושב ראש ממשלה ומקיים יחסים עסקיים עם מילקובסקי. אצלי הכל מדווח ופתוח. אצל נתניהו יש דברים חשודים שעברו ליועץ המשפטי לממשלה. כאזרח אני עושה את כל פעולותיי כחוק. אני משלם את המסים ומדווח על פעולותיי. כל דבר שעשיתי היה תמיד כחוק. לגבי רה"מ - מדובר בעבריין שמוכן לרמוס את הרשות השופטת ולכופף את הרשות המבצעת".

אתה אומר שאם קרן וקסנר תשחרר את המידע - אין לך בעיה שהוא יפורסם?
"לא הייתה לי בעיה מהיום הראשון. אני חושב שזו טעות עיתונאית שאתם נופלים אל המלכודת הזאת. אין לי מעמד ומידע בנושא. מי שנתתי לו ייעוץ - אתם יכולים לפנות אליו. אני לא אהווה מחסום לשום דבר".