דברי הרב רפי פרץ בזכות האפשרות לבצע טיפולי המרה בלהט"בים עוררו מחדש את השאלה על אופי הבית היהודי בפרט ואיחוד מפלגות הימין בכלל. לאיילת שקד הוצע המקום השני באיחוד מפלגות הימין ובחירת תיק בכיר, אך נראה שהיא מתעקשת לעמוד בראש המפלגה המאוחדת, לאור סקרים המוכיחים שהיא מביאה יותר מנדטים לגוש הימין. 
בעקבות אמירותיו של הרב פרץ מתחזקים הקולות בימין הקוראים לו לשקול מחדש את התמודדותו בראש הרשימה. גורם באחת ממפלגות הימין, שביקש להישאר בעילום שם, אמר ל"מעריב", כי אם פרץ ימשיך לעמוד בראש הרשימה, ללא חיבור ל"ימין החדש", מפלגתו לא תעבור את אחוז החסימה. "מי יצביע לו? את הדתיים הליברליים הוא איבד, גם מעט החילונים והמסורתיים שהצביעו לבית היהודי בימי בנט בדרך החוצה. לכוון רק לאלקטורט החרד"לי לא אומר שאתה עובר את אחוז החסימה. במיוחד כשאין לך ביד את עוצמה יהודית". 
בינתיים מנהל הרב פרץ קרב בלימה נגד הביקורת ומסרב לחזור בו מדבריו. כעת השאלה רובצת לפתחם של רבני הציונות הדתית, שיתבקשו להכריע אם יש לסטות מהקו המסורתי ולאפשר לאדם שאינו מהציונות הדתית, כמו שקד, להנהיג את המפלגה, או שיש לדבוק בקו המוכר ולקוות שאין זה אומר שסופה של מפד"ל ההיסטורית בגלגולה העכשווי להיעלם.  

מנגד, היה ואיחוד מפלגות הימין תישאר בהרכבה הנוכחי, האפשרות ששקד תחבור לליכוד צפה שוב, אף שמדובר בסיכויים קלושים עד אפסיים לכך. אתמול דווח בחדשות 12 כי שקד נפגשה עם חבר עוצמה יהודית איתמר בן גביר במטרה לפתח ציר עוקף הבית היהודי, כך שהיא תגיע לשיחות האיחוד כשעוצמה יהודית תומכת בהצבתה במקום הראשון. 
בחדשות 13 פורסם סקר שנעשה בקרב הציונות הדתית, המעלה כי הרוב המכריע מעדיף את שקד בראש רשימת איחוד מפלגות הימין. 46.3% מעוניינים בהצבתה בראש, 16.6% תמכו בהישארותו של פרץ בתפקיד, ואחריהם סמוטריץ' עם 13.6% ובנט עם 12.1% בלבד. 
בתוך כך, היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה פתחה לאחרונה בחקירה בחשד שבוצעו זיופים בבחירות האחרונות לכנסת, שהיו באפריל. ביחידה התקבל מידע שלפיו בחלק מהקלפיות שהגיעו לוועדת הקלפי נכלל דיווח לא אמין, לאחר שתוצאות ההצבעה נרשמו במספרים עגולים.
מדובר בקלפיות במגזר הערבי. כך לדוגמה בקלפי מספר 2 בכפר כסרא־סמיע, שבו ניתנו לליכוד 350 קולות, זכתה כחול לבן ב־100 קולות, ש"ס וישראל ביתנו ב־50 קולות, הימין החדש ב־30 קולות ומרצ ב־20 קולות.
בתלונה שהוגשה למשטרה צוין כי הסיכוי שהקלפי נספרה באופן מסודר אפסי. בעקבות התלונה זומנו למסור עדות גורמים מוועדת הבחירות המרכזית ונציגים מוועדת הקלפי המקומית באותן קלפיות. מהמשטרה נמסר: "אנו לא מתייחסים לחקירות מתנהלות".