המלחמה על “הקול הרוסי” עלתה מדרגה. אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם כ־20 נציגים מהאוכלוסייה הרוסית, שעל פי הליכוד עזבו את ישראל ביתנו ועברו לתמוך במפלגתו של נתניהו. ח"כ לשעבר טלי פלוסקוב (כולנו) וח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) ערכו דיון הבוקר (שלישי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM בנוגע לקרב על קולם בבחירות של יוצאי ברית המועצות לשעבר.

בשבועות האחרונות מתנהל מאבק אימתני על הקול הרוסי שעתיד להכריע בבחירות הקרובות.
פלוסקוב: "אנחנו ישראלים. מוטב שהחברה הישראלית תבין שאנחנו ישראלים ועליה להפסיק למתג אותנו 'רוסים'. נכון שהורינו חיים פחות טוב מאלה שנולדו במדינת ישראל, או מאלה שעלו לכאן בשנות השבעים. העלייה הייתה גדולה והמדינה קטנה, אז היא לא הייתה מסוגלת לקבל מיליון איש בו זמנית. אני עליתי לארץ בגיל 17 והעבודה הראשונה שלי הייתה כחדרנית במלון בים המלח. איני מתביישת בזה. יש לו מעט אנשים שהפכו להיות רופאים ואנשי אקדמיה. מספיק עם התיוג 'רוסי' או 'לא רוסי'". 

מה סלע המחלוקת בין נתניהו וליברמן?
"אני לא חושבת שהם רבים בכלל. יש בחירות והם מתמודדים ונלחמים על כל קול", אמרה פלוסקוב. 


סובה לא הסכים עם דבריה ואמר: "נתניהו מבזבז תחמושת ואנחנו עולים בסקרים. אתמול בכאן 11 הייתה חשיפה של ההסכמים קואליציוניים שהיו אמורים להיחתם. נלחמנו על משהו שמנענו. חוק הגיוס היה סמל לכל המאבק הזה. אנחנו עוד נגלה, אני מקווה שלפני הבחירות, מה הליכוד הבטיח למפלגות החרדיות".
 
בתור מי שנרדפו בחו"ל על יהדותם, מדוע ללבות את השנאה הזאת?  
"מי שמדביק לנו את תווית השנאה הם אנשים בליכוד שהם דוברי רוסית", אמר סובה ופלוסקוב התקוממה: "זה לא נכון, זה בידיים שלכם" סובה השיב לטענה: "אני מכבד את המסורת, אבל ברגע שאתם כופים עלינו איך צריכה להיראות השבת שלנו – צריך לשים פס. אם ראש הממשלה נותן גיבוי למפלגות חרדיות שדורשות ודורשות ובסופו של דבר אנחנו מקבלים מצב ששר הפנים משנה את הסטטוס קוו, אני אומר שסטטוס קוו הוא קדוש. ואני בכלל עדיין לא מדבר על חוק הגיוס ונטל וכו'. זה הפס, קו ההפרדה. אני לא רוצה להפריד ואני לא עושה הפרדות". פלוסקוב: "הייתי ראש עיר מטעם ישראל ביתנו. בכל הקשור לחרדים, צריך לדעת איך לדבר איתם. צריך לדרוש מהם דברים נכונים". 

המטרה של נתניהו היא להעביר 2־3 מנדטים מליברמן אל הליכוד, ובכך להחליש את ישראל ביתנו. במהלך הפגישה תקף נתניהו את ליברמן מספר פעמים. “במשך שנים העברנו את האחריות לטיפול בבעיות הציבור הרוסי לליברמן”, אמר, “אבל ליברמן לא עשה כלום. אני מכה על חטא - משום שהבעיות של המגזר לא נפתרו. הוא רק ידע לתת ססמאות. תגידו לי דבר אחד שליברמן עשה”.
 
“היום הוא מדבר נגד חרדים, אבל לפני רגע ליברמן היה בברית עם החרדים ורץ לכל הרבנים כדי לבלום את המועמד החילוני עופר ברקוביץ’ בקרב על ראש העיר ירושלים”, הוסיף נתניהו. “אצלו מילה זה רק מילה ואפס מעשים”. נתניהו הבטיח בהמשך כי ינסה “לעשות משהו” בעניין הפנסיות לעולים כבר בקרוב, אך יש לציין כי ממשלת המעבר מנועה מביצוע רפורמות משמעותיות במהלך מערכת בחירות.