התמונות של אהוד ברק בכניסה לביתו של ג'פרי אפסטין, לכאורה ביום בו היו שם גם בנות למסיבת מין, ממשיכות לעורר סערה. ברק אמנם איים לתבוע את הדיילי מייל שפרסם את התמונות, אך שאלת יחסיו עם אספטין שבה ועולה. גם מצבו בסקרים של ראש הממשלה לשעבר לא מעודד והוא נמצא על סף אחוז החסימה. חיים רמון, הסביר לינון מגל ורון קופמן ב-103FM מדוע חזרתו של ברק למערכת הפוליטית מסייעת דווקא לבנימין נתניוה. 



מה דעתך על סיפור אהוד ברק?
"כל מה שאמרתי לפני חודש שהוא חזר והפציע בחיינו הציבוריים – ברק הגיע כשעל צווארו לא מעט פרשיות שחיתות ולראשו קילוגרמים של חמאת שחיתות מבלי שאף אחד במרכז שמאל לא פסל אותו, אלא להיפך – זה מה שסייע לנתניהו יותר מכל. השמאל והמרכז מפסידים כבר שלוש מערכות בחירות על נושאי השחיתות של נתניהו וכאשר מגיע מישהו אחר שיכול לתת פייט לנתניהו מבחינת שחיתות - הם לא אומרים מילה. ז"א, נושא השחיתות תלוי אם אתה נגד נתניהו או בעד נתניהו".



מצד אחד ראש הממשלה ממתין לכתב אישום בכפוף לשימוע. מצד שני ברק טרם הועמד לדין וכרגע לא חשוד. אולי לא מעניינת אותם המדינה אלא הקרב ביניהם.
"אין קרב ביניהם כי לנתניהו יש כ-30 מנדטים וברק מדשדש סביב אחוז החסימה. אבל בהחלט לנתניהו יש אינטרס להאדיר את ברק כי זה משרת אותו. שחיתות אינה גורמת לשינוי דפוסי הצבעה. כאשר הקרב אינו על דרכו של נתניהו בנושאים המהותיים אז ברק רק מלכד ומאחד את תומכי נתניהו הרכים, סביב נתניהו. אף אחד לא מתעמת על נושאי ליבה, אלא רק על שחיתות. עם מתעמתים עם נתניהו רק על שחיתות – מפסידים".



ברק הגיע עם קופת שרצים והצטרפו אליו טהרנים למיניהם שנושאים את דגל השחיתות, איך תסביר את העובדה שכאשר זה מגיע למאני טיים טוהר המידות לא מעניין אף אחד והכול מתיישר לפי הפוזיציה.
"על זה השמאל מפסיד כבר שלוש מערכות בחירות, על זה שיש להם מוסר כפול. ככה אין להם סיכוי להגיע לציבור האמצע. הרי מי מתלהב מהקמפיין של ברק? השמאל הקיצוני. ככה לא עוסקים בדברים האמיתיים. ככה יש התלכדות סביב נתניהו".





איפה השמאל-מרכז? כבר אין שמאל.
"נתניהו הצליח למנוע את השיח המשמעותי שהתוכן שלו הוא נושא מהותי וזה הנושא המדיני ביטחוני, עד 2009. ככה מקבלים את ביבי שוב. תארו לכם שנתניהו היה מואשם בכל מה שברק מואשם סביב הפדופיל אפשטיין – הציוצים היו מציפים את הרשת. וזה לא קורה כאן. על זה אני בוכה, על הצביעות.


בדרום נשרפים שדות, למה לא דנים בזה? זה נוגע לגורלם של אלפי אנשים. אבל לא מתעסקים בזה, מתעסקים בשחיתות".



מסכים איתך. וכאן גם הימין נתפס במערומיו. צביעות היא של כולם.
"לימין נוח לדבר על זה. בסקר של הארץ 6 מנדטים של הליכוד היו בעד מדינה פלסטינית, או לא פסלו את זה. לא מדברים על זה".



ברק גמור מהסיפור הזה?
"אני מקווה שעד סוף השבוע הנוכחי מרצ והעבודה יתאחדו, זה קריטי. ואני מקווה שברק יישאר בחוץ וידשדש מתחת לאחוז החסימה ואולי אפילו לא יתמודד. אם הוא יתמודד הוא יעשה שירות לנתניהו".