יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, אמר הערב (רביעי) כי הוא ימליץ לאחר הבחירות על מועמד הימין לו הסיכויים הטובים ביותר להקים ממשלה וציין כי יעשה הכל כדי למנוע בחירות חוזרות. "אמליץ על מועמד הימין שבאותו הזמן הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב ממשלה. לא אתן שנלך לבחירות עוד פעם", אמר בנט בראיון לגלי צה"ל, "נתניהו בוודאי לא פסול. במבחן התוצאה, הוא לא הקים ממשלה. אנחנו בבחירות. כזה דבר לא אתן שיקרה".



יש סיכוי שתמליץ על מישהו אחר מהליכוד?
"אני לא שייך לחבורת 'רק לא ביבי'. הוא היה ראש ממשלה שעשה המון דברים טובים. אני חלוק. לא הייתי מצביע בעד פיזור הכנסת. הייתי מוצא דרך להקים ממשלת ימין בכל מחיר. רוב הסבירות שהוא יהיה רה"מ, אבל אני אומר - המדינה קודמת. הוא בהחלט לגיטימי ובהחלט סביר שיהיה ראש הממשלה הבאה, ואמליץ על מי שיוכל להקים ממשלה".


כמו כן, אמר בנט כי הוא מאמין שהשרה לשעבר איילת שקד תרוץ לצידו בימין החדש. "מקווה ומעריך ששקד תרוץ איתי ביחד בבחירות הקרובות. בתבונה רבה, היא מכלכלת את הצעדים שלה", "אני חושב שמיום ליום אנחנו מחכימים, השדה הפוליטי משתנה בקצב בלתי נתפס. אנחנו רואים מה קורה עם פייגלין ומה קורה בליכוד".

 
נתניהו. צילום: רויטרס
נתניהו. צילום: רויטרס

עוד הדגיש בנט: "אני מאוד מעריך את יכולותיה. היא מאוד אהודה ובצדק. למה היא מהססת? אני לא רוצה לפרשן את זה כהיסוס, אלא כשיקול דעת. נעשה את מה שנכון לגוש הימין".

בנוגע לריצה משותפת עם רשימת זהות של משה פייגלין, אמר: "ייאמר לזכותו שהוא הביא בשורה ושיח שלא היה בעוצמות גדולות על ימין כלכלי וחירות. במבחן המעשה הפוליטי יש שם יותר אתגר. אני לא יודע עדיין לומר עם מי נרוץ, כל החלופות על השולחן. ב-10 ימים הקרובים נסגר. הבטחתי שלא נותיר קולות ימין על הרצפה. הלקח הגדול הוא חיבורים. אילו חיבורים? נעשה את מה שטוב לימין". 

שר החינוך לשעבר הוסיף כי הוא לא פוסל גם איחוד עם הליכוד. "לליכוד יש בעיה. הליכוד לבד - ידיו קשורות. הם לא יכולים לגעת במערכת המשפט בגלל החקירות. אני לא פוסל חיבור עם אף אחד. חיבור טכני. כל חיבור שנעשה יהיה טכני, משום שבשורת הימין החדש זה ימין ליברלי של יהדות בלי כפייה, של דתיים וחילונים, של כלכלה חופשית. יכול להיות שנרוץ עם איחוד מפלגות הימין, יכול להיות עם פייגלין. נעשה מה שטוב לימין", אמר.