בליכוד תוקפים הבוקר (חמישי) את יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, על ההאשמות אמש כלפי ראש הממשלה נתניהו בתגובה לפרסום בדיילי מייל על הפגישה בביתו של המיליארדר ג'פרי אפשטיין. ח"כ דוד ביטן אמר לכאן ב' כי "מדובר בבן אדם היסטרי לגמרי שמנסה להסיט את הוויכוח מהמצב שהוא צריך לתת תשובות בנוגע אליו, לנתניהו ולליכוד. הגיע הזמן שהוא ייתן תשובות גם ל-2.3 מיליון דולר שקיבל מאפשטיין ויחסיו איתו. זה לא קמפיין של הליכוד. אין לנו בעלות על הדיילי מייל".
ביטן הוסיף: "כל אדם שרואה את התמונות הללו, מבין שהוא צריך לתת תשובה. הוא צריך לתת תשובות ולהיחקר על העניין הזה. אף אחד לא נכנס מכוסה פנים סתם ככה. אין ויכוח שנעשו דברים אצל אפשטיין בזמן שהוא היה שם".
שר התקשורת דודי אמסלם אמר על נאומו של ברק בכאן ב' כי "אני כאזרח הייתי נבוך מאוד. ראיתי איש גס רוח, מפוחד וחרד. אני שוקל לשלוח לו משאית של מי עדן שירגיע את עצמו. עוד מעט הוא יאשים את נתניהו שהוא זה ששלח את הבחורות, שהוא שלח את הצלמים, שהוא בכלל שם לו את הכסף בחשבון". עוד הוסיף: "הוא איש עלוב. אין לו שום ערכים, רק כסף. בושה וחרפה איך שהוא דיבר על בנו של ראש הממשלה".
כזכור, ברק כינה אמש את הפרסום עליו ב"דיילי מייל" הבריטי "עלילת דם מתועבת, שקרית וחסרת כל בסיס". הוא הודיע כי הוא מנתק לחלוטין את קשריו עם המיליארדר ועבריין המין ג'פרי אפשטיין וגינה את המעשים המיוחסים לו. נוסף לכך, הבהיר כי אינו הולך לשום מקום - וקרא לעבודה ולמרצ לחבור אליו.

יממה לאחר הפרסום בצהובון הבריטי, שבו הוא נראה בפנים מכוסות בכניסה לביתו של אפשטיין, שהואשם בסחר בקטינות למטרות מין, עלה אמש ברק להתקפה במטרה למזער את הנזקים שהפרסום גרם לו. באוזני מאות מאוהדיו שנדחסו במועדון "כולי עלמא" בתל אביב רמז ברק לקשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הפרסומים עליו. שכן לדבריו, "כבר יותר מ־25 שנה אנחנו חיים באווירה מורעלת, שבה כל מי שמפריע לנתניהו והקיצונים שלו להגיע ולהיות בשלטון הופך למטרה להסתה, לשקרים, הופך לבוגד וגרוע מזה".
 
הוא הזכיר את יצחק רבין, "שהפך בהסתה שעליה ניצח ואותה תזמר נתניהו ל'רבין בוגד' עד שהגיעו שלוש יריות בגב. אחר כך באה הסתה נגד ראש המוסד לשעבר מאיר דגן ועכשיו אני". “אף אדם לא יהפוך אותי לפושע או בוגד, רק משום שאני חושף בבוטות את מנגנון ההסתה והרס הדמוקרטיה של החשוד, שגר בבית שהיה פעם מעונו של רבין", הכריז.
 
בפרסומים בעיתון הבריטי נרמז כי ברק שהה בביתו של אפשטיין בעת שהיו בו נערות במסיבה. על כך אמר אמש ברק כי "אלימות כלפי נשים היא פשע נגד האנושות, הפשע הנפוץ והבסיסי ביותר, ויש למגרו. אני פמיניסט. בעיני האלימות, הפליית, השתקת והדרת נשים - הן פשע שהורס את יסודות השוויון והחירות". הוא הוסיף כי המעשים המיוחסים עתה לאפשטיין הם מתועבים, מעוררי זעזוע וסלידה וכי אם יורשע הוא יצטרך לשבת בכלא שנים רבות. "אלה מעשים המנוגדים לכל מה שאני מאמין בו ומעולם לא היה לי חלק בהם", הבהיר. ברק הוסיף כי הוא מסיק מסקנות וכי החליט לנתק כל קשר עם אפשטיין ועסקיו.
 
בהקשר זה תקף את נתניהו והזכיר את "עבריין המין" שממשיך להיות מקורבו הקרוב ביותר  ומרכיב את ממשלתו, כשהוא מכוון לנתן אשל (בהמשך חזר בו והבהיר: אשל אינו עבריין מין, אלא הורחק מהשירות הציבורי בעקבות עבירת משמעת). "העובדה שתחת נתניהו, זנאי ומסית כבנו זוכה להגנה ציבורית, לחיי פרזיט ולאבטחת שב"כ צמודה - חרפה היא", הוסיף. ברק הדגיש כי "העלילות השפלות" נגדו רק מחזקות את נחישותו להוביל מהלך כדי להילחם על עתיד המדינה. "אני לא הולך לשום מקום", הכריז, וקרא להנהגת העבודה ומרצ לשלב ידיים בלי תנאים מוקדמים.
 
בסיום דבריו אמר לנתניהו: "אני לא מפחד משום דבר ומאף אחד. אתה תמשיך להפיץ עלי שקרים ואני אמשיך להגיד עליך את האמת". 
מוקדם יותר שלח ברק באמצעות פרקליטיו מכתב התראה ל"דיילי מייל" הבריטי, בדרישה להסיר באופן מיידי את "הפרסום הבזוי" עליו.
מהליכוד נמסר בתגובה: "גם השקר הזה של אהוד ברק לא ימלט אותו מלהשיב לאזרחי ישראל על השאלה מה עשה בביתו של שותפו וחברו הפדופיל המורשע ג׳פרי אפשטיין, ועל מה ולמה קיבל מהקרן שלו 2.3 מיליון דולר על מחקר שלא היה ולא נברא".