"אם היו נותנים לנו ארבעה ימים היינו מקימים ממשלה", כך אמר הבוקר (חמישי) מספר 4 ברשימת כחול לבן, ח"כ גבי אשכנזי וציין כי הוא "לא רואה שלנתניהו יש גוש להקים איתו ממשלה". בראיון לגל"צ, ציין אשכנזי: "המבחן הוא מבחן התוצאה. מי שנכשל במבחן הזה זה נתניהו. אם היו נותנים לנו ארבעה ימים היינו מקימים ממשלה. אף אחד לא רצה ללכת לבחירות ולו היינו מקבלים הזדמנות היינו מצליחים. לנתניהו אין גוש גם עכשיו, אף אחד לא ישלח את הציבור בפעם השלישית לבחירות, אנחנו קוראים לממשלת אחדות בלי נתניהו. הוא מתרחק מגוש. במקרה ולאף אחד לא יהיה רוב אז יטילו על המפלגה הגדולה להקים ממשלה".



אשכנזי הוסיף כי במפלגתו מעוניינים בכינון ממשלת אחדות לאחר הבחירות ללא בנימין נתניהו. "לא נתתם סיכוי בבחירות הקודמות וראינו מה קרה שהיינו המפלגה הגדולה. הכל פתוח. אני מסתובב בציבור, והוא רוצה אחדות. הפתרון לקיטוב בחברה הישראלית זו אחדות. אנחנו מגיעים לבחירות משום שנתניהו החליט שאם הוא לא יהיה ראש ממשלה אף אחד לא יהיה. אנחנו חושבים שראש ממשלה שמסובך בפלילים לא יכול לנהל את ענייני המדינה. נקים ממשלה עם הסכמה רחבה שיכולה לטפל בבעיות האמיתיות. לא נוכל לשבת עם בנימין נתניהו. נקודה. מצביעי ליכוד אומרים לי 'חלאס נמאס'", אמר.



הרמטכ"ל לשעבר התייחס לפרשה בה הסתבך בשבוע האחרון אהוד ברק, שתמונותיו התפרסמו סמוך לדירתו של המיליארדר ג'פרי אפשטיין, שהורשע בעבר ומואשם כעת בעבירות מין. "אני לא בעמדה להמליץ לאהוד ברק מה לעשות. קשריו עם אפשטיין לא ראויים ומן הסתם הוא צריך להתנתק. שהציבור ישפוט. הדבר החשוב זה להחליף את הממשלה הזו ב-17 בספטמבר. אין ספק שציבורית הדבר הזה פסול ונראה לא טוב. זה לא הדבר החשוב, אלא שכחול לבן תקבל את המנדט להחליף את ראש הממשלה שדואג לעצמו", ציין.



על אפשרות צירופה של אורלי לוי-אבקסיס: "אנחנו חושבים שאורלי לוי היא מנהיגה ראויה. נשמח לראות אותה משתלבת. אנחנו לא עושים משא ומתן בתקשורת ומה שצריך לבשר נודיע כשיהיה". בנוגע לאיחודים אפשריים בגוש המרכז שמאל: "מאוד לא היינו רוצים לראות בגוש מפלגות מתחת לאחוז החסימה. אני מקווה שלא יהיה בזבוז קולות. בסיום הגשת הרשימות התמונה תהיה יותר ברורה".