יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק אמר במהלך כנס בחירות שהתקיים הבוקר (שישי) בקיבוץ עין שמר כי "ניצחון זה לא הדבר הכי חשוב זה הדבר היחידי שחשוב". לדבריו, המחנה הדמוקרטי חייב להתאחד - לא כי הוא מחנה שכולם חושבים בו אותו דבר מותר שיהיו לנו הבדלי עמדות אבל המחנה הזה חייב ולרדת לזירה ככוח אחד כדי להחליף את הממשלה הרעה הזאת.
ברק הוסיף: "ברית הבלתי קדושה של נתניהו והכהניסטים". הוא התיייחס להכרזתו של יו"ר העבודה עמיר פרץ על הצטרפותה של יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס ואמר כי "אני מקווה שזה לא בלתי הפיך, השותפות ביניהם היא צעד שעלול לסגור את הגולל על העבודה ועל החזון והמורשת של המפלגה שהקימה את המדינה, לטובת הקמת מפלגת נישה חברתית, לא ימין ולא שמאל שלמעשה מוותרת על החלפת השלטון".

צילום: מפלגת 'ישראל דמוקרטית'


צילום: מפלגת 'ישראל דמוקרטית'
בהמשך האירוע אמר כי הוא חושב ש"הוויתור על הדגל המדיני-חברתי והפרשנות היותר גדולה של הדגל הכלכלי, הוא איבוד כיוון שיחזור אל המחנה כ'בומרנג'". לטענתו, איו לנו דרך בהחלפת הברית הבלתי קדושה של נתניהו והכהניסטים, אלא להתמודד על כל רוחב החזית, על כל החזון ועל כל הטווח שממשלה צריכה לעסוק בו. הוא סיכם: "טובת הגוש הייתה ונותרה איחוד רחב של כל הכוחות שבו".