יו״ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת עמיר פרץ, דיבר היום בכינוס ראשי רשויות מקומיות, ראשי ארגונים חברתיים ופעילים במגזר הבדואי בצפון שהתקיים באום בטוף, ואמר כי "אנחנו לא נשב עם בנימין נתניהו תחת כתב חשדות וכתב אישום ולא ניכנס לממשלה עם חוק הלאום, חוקי חסינות וגזענות".



פרץ הוסיף כי "נתניהו הפך לנטל על ישראל. החיבור עם אורלי לוי בא להגדיל את פוטנציאל הבוחרים של הגוש ולהביא מהפך אמיתי. נתניהו זנח את הפריפריה, הפקיר את מגזר המיעוטים בישראל ומי שלא מוכן לתת שיוויון למיעוטים בחברה מאבד את התוקף המוסרי להוביל את המדינה".


 


מוקדם יותר דיבר סגן הרמטכ"ל האלוף (מיל') יאיר גולן ממפלגת "ישראל דמוקרטית" בראשותו של אהוד ברק ב"שבתרבות" ברעננה ואמר כי "מצוות השעה היא פשוטה: להפיל את השלטון הרע של נתניהו ולהחזיר את ישראל לפסים, למדינה עם אווירה של שפיות. שלטון הביזוי והשיסוי חייב להסתיים, יש הבדלי דעות, זה לגיטימי, אבל לא יכול להיות ששלטון נתניהו עוד מ-95 יצר כאן תרבות של שיסוי וביזוי. אם אתה איתי זה בסדר, ואם לא - אתה לא לגיטימי, אתה בוגד, אתה לא איש שמאל, אתה שמאלן, ביטוי של הקטנה, של ביזוי. את הפוליטיקה הזאת צריך להפסיק.



גולן התייחס גם להרס המרחב הציבורי: "זה הרס שיטתי של המרחב הציבורי. תראו מה נתניהו עשה בשנים האלה. איך יכול להיות שפעמיים ברציפות, לא מצליחים לבחור מפכ"ל למשטרת ישראל? איך זה יכול להיות שכבר תשעה חודשים אין מפקח כללי למשטרה?. אתם באמת מאמינים שאין ניצב אחד במשטרת ישראל שמתאים לתפקיד מכהן או בדימוס? אני מכיר את רובם היטב, יש אנשים מצוינים ומזמן היה צריך להיות מפקח כללי. למה אין? כי לא נמצא ה'עבד הנרצע' שמוכן לשתף פעולה עם השחיתות של נתניהו, זו הסיבה היחידה".



האלוף במיל'  שאל "איך יכול להיות שראש ממשלה במדינת ישראל מסובך בשתי פרשיות, האחת עם נוני מוזס והשנייה עם אלוביץ' בניסיון להנדס את התקשורת במדינת ישראל, ולהפוך אותם למשרתים של נתניהו?. זה טירוף, כל מי שדמוקרט בנשמתו יודע שעיתונות חופשית זה עיקרון חשוב במדינה דמוקרטית".



יאיר גולן. צילום: אבשלום ששוני
יאיר גולן. צילום: אבשלום ששוני



גולן תקף בדבריו גם את נפתלי בנט ואיילת שקד: "תחת נתניהו, אולי מפלגה אחרת, ששני העומדים בראשה צמחו אצל נתניהו, בתוך לשכתו, יוצאים עם מסע בחירות שכותרתו: בנט ינצח את חמאס, שקד תנצח על בג"ץ. ללמדנו חמאס ובג"ץ כמעט אותו דבר. זה האויב הכי נורא של מדינת ישראל, והשני גם אויב של מדינת ישראל. יש לנו בית משפט עליון מהמפוארים בעולם, שזוכה לשבחים בכל העולם הנאור שהפכו אותו לאויב בזוי. אהרון ברק - הוא מגדולי המשפטנים החיים היום בעולם".



יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, אמר כי עמיר פרץ חזר על הטעות של קודמו אבי גבאי וריסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל: "במקום איחוד גדול הוא בחר בשיריון קטן, כדי לפנות ימינה לכיוון ממשלת נתניהו. מתנגדי נתניהו, שמרו נפשכם מפרץ ואורלי לוי, הם הראשונים שיערקו לממשלת נתניהו. קול לעבודה הוא קול לנתניהו", אמר הורוביץ באירוע שבת תרבות ברעננה.
עוד אמר הורוביץ כי הוא קורא למאוכזבי העבודה לבוא למרצ. ״עכשיו יש רק מפלגה אחת משמאל לכחול-לבן והיא מרצ. אנחנו היחידים שמתחייבים לא לשבת עם נתניהו בשום מחיר״, אמר הורוביץ.