המערכת הפוליטית סוערת בעקבות החיבור בין מפלגת העבודה למפלגת גשר של אורלי לוי אבקסיס. בכיר מפלגת העבודה לשעבר, אופיר פז-פינס, שוחח הבוקר (ראשון) עם אילה חסון ב-103FM והביע את דעתו על המהלך של עמיר פרץ, ולריצתו של אהוד ברק.



לדברי השר לשעבר, "החבירה למרצ הייתה יכולה לייצר משהו חדש בשמאל הישראלי. לא בלי בעיות, כי הרבה להרבה אנשים במפלגה חיבור כזה לא היה עובר חלק בגרון". כזכור, בעקבות האיחוד בין העבודה לגשר, הודיע מרצ כי לא יהיה איחוד בינה לבין פרץ. 



על יו"ר "ישראל דמוקרטית", אמר פז-פינס כי "אהוד ברק זה בכלל משהו מסובך, הוא רוצה להיות רה"מ שוב, אבל רחוק מזה כמזרח ממערב. רבים מתקשים לבלוע אותו ואת הנוכחות שלו. הוא נטל, אנחנו רואים את הסקרים, קוראים את הנתונים, ומבינים שהוא לא יכול לסייע לגוש מרכז-שמאל לייצר החלפת שלטון. הוא אפילו לא יכול להגיד שגנץ יהיה ראש הממשלה הבא, תשאלי אותו. זה לא יעבור לו בגרון. הריצה שלו מיותרת, ולמרות שאי אפשר להוכיח את זה אני מעריך שאם אהוד ברק לא היה רץ העבודה ומפלגת מרצ היו בכל זאת מתחברות יחדיו".



בהמשך התייחס פז פינס להתנהלותו של עמיר פרץ, ואמר: "מבחינתו הפרטנרית הכי טובה היא אורלי לוי-אבקסיס, היא יכולה להביא לו קולות מהפריפריה, בוחרים מזרחיים, וכאלה הנוטים ימינה. המעבר שלה הוא מרחיק לכת, אבל זה דבר טוב וחיובי שעשוי לייצר הבדל בקלפי. יש התנגדות סביב החיבור ביניהם ואני לא מצליח להבין למה. אורלי לוי מוכנה ללכת לשלום, ואני חושב שזה מהלך חכם".