הגיעו להחלטה: לאחר המכה הקשה שספגה מפלגתם בבחירות הקודמות, לקראת הסבב השני בספטמבר, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד ירוצו בשנית יחדיו במסגרת מפלגת הימין החדש, כששקד תעמוד בראש המפלגה.



מטעמה של איילת שקד נמסר כי "שרת המשפטים לשעבר, הגב' איילת שקד, תמסור הערב הצהרה לתקשורת ובה תודיע על המשך דרכה הפוליטית. האירוע יתקיים בצאת צום י"ז בתמוז, בשעה 20:10 במלון כפר המכבייה, רמת גן".

לאחר מכן צייץ בנט בטוויטר וכתב: "המדינה חשובה מקידום אישי, והמדינה צריכה עכשיו ימין מאוחד". 


בעקבות הריצה המחודשת של שקד ובנט, ייפגשו היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החינוך רפי פרץ, לפגישה שנקבעה מראש, כדי לדון בהתפתחויות. פרץ השיב לציוץ של בנט: "שמח לראות שאנשי הימין החדש מגיעים להסכמה ביניהם. עכשיו הגיע הזמן לאיחוד אמיתי בימין. איילת ונפתלי, מוזמנים כבר הערב למו"מ לאיחוד".


אמש, בראיון שהעניק שר החינוך לשעבר לדנה ויס בחדשות 12 אמר כי הוא מוכן לוותר על מקומו בראשות המפלגה אם היא תבחר לעמוד בראשה, אך ימשיך לרוץ קדימה איתה או בלעדיה: "הימין החדש רץ קדימה, עם או בלי איילת. אשמח שאיילת תצטרף, אמרתי לה שאם היא תרצה להצטרף אני אניח את האגו בצד, וזה נמצא בדיונים".



שקד ובנט לפני פגישתם. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, אמש נפגשו השניים לישיבה דרמטית שהייתה אמורה להכריע את גורל המפלגה ודרכה הפוליטית של שקד, אך הסתיימה בסופו של דבר ללא שום החלטה דרמטית. הסקרים האחרונים מראים כי במידה ושקד תעמוד בראש איחוד של כלל מפלגות הימין היא תשיג את התוצאה הטובה ביותר מבין האפשרויות הקיימות האחרות ותגיע ביחד עם המפלגה המאוחדת למספר דו ספרתי של מנדטים.



בתוך כך, במהלך הבחירות האחרונות רצו נפתלי בנט ואיילת שקד בראשות מפלגת 'הימין החדש', לאחר שפרשו מ'הבית היהודי', אך לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה כאשר היו חסרים להם כ-1,400 קולות בלבד.