לאחר המכה הקשה שספגה מפלגתם בבחירות הקודמות, לקראת הסבב השני בספטמבר, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד ירוצו בשנית יחדיו במסגרת מפלגת הימין החדש, כששקד תעמוד בראשות המפלגה. בהצהרה לתקשורת בכפר המכבייה שמסרה הערב (ראשון), הציגה השרה לשעבר את תוכניותיה להמשך חייה הפוליטיים.
 
בדבריה, אמרה שקד כי ברצונה לפתוח שער לנשים נוספות. "בבחירות הקרובות אין עדיין מפלגה שבראשה עומדת אישה. עכשיו יש. אני רוצה לפתוח שער לנשים רבות אחריי - ומבקשת את אמונכם היום. "למדנו מהטעויות והפקנו את הלקחים", הוסיפה שקד, "נציב בפניכם מנהיגות ברורה. באומץ לב פוליטי ואישי, בחר שותפי לדרך, נפתלי בנט, שרק לפני שבוע ראינו לאילו תוצאות טובות הוא הוביל את מערכת החינוך, לוותר על מקומו כמספר אחד, אך לא על מקומו בחזית הנושאים באלונקה".
 
השרה לשעבר קראה לאיחוד בכל המפלגות שמימין לליכוד. "מפלגת היָמין הֶחדש בראשותי, לא רצה בצילה של מפלגה אחרת, אלא כמפלגה המבקשת לאחוז בְּמושכות ההנהגה הלאומית וּלהבטיח את ניצְחון הימין. אני קוראת מכאן לשותפיי לדרך, לראשי המפלגות האידיאולוגיות מיָמין לליכוד, שחלקם חברים טובים שלי: נכון, יש בינינו מחלוקות, אבל אל מול האתגרים שלפנינו, הן בטלות בְּשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של היָמין הערכי והאידיאולוגי, עלינו לעשות זאת. יחד בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק, כוח שיוביל את עם ישראל בעוז וּבְאמונה. איחוד אחד גדול, איחוד של אנשים טובים, של ערכים בריאים וּמעשים אמיצים".
צילום: אבשלום ששוני


 

צילום: אבשלום ששוני


בנט: "למען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים"

השר לשעבר בנט הודיע כי הוא מוותר על המקום הראשון ברשימה וציין: "כפי שאתם יודעים, לאחר הבחירות נטלתי אחריות מלאה על התוצאות, ואת זאת אני עושה גם כעת. מפני שלמען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים. לכן בחרתי לקחת אחריות ולשים את הדרך מעל לאדם, את מדינת ישראל מעל לקידום האישי, ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראש ״הימין החדש״. אני נכנס תחת האלונקה כשאיילת הפעם בראש, ואסייע לה להצליח בכל כוחי".
 
עוד הוסיף: "מקומי ברשימה פחות חשוב. זה יכול להיות מהמקום הראשון, השני, או העשירי. אני לעולם לא ארגיש פחיתות כבוד כמשרת ציבור. לשרת את העם שלי זהו האידיאל. איילת שקד היתה שרת משפטים מוכשרת, ביצועיסטית וערכית, ואני משוכנע שהיא תוביל אותנו להצלחה גדולה. איילת שקד תעמוד גם בראש המפלגה, וגם בראש כל גוש הימין המאוחד. אני קורא לכל שאר מפלגות הימין להתאחד תחת הנהגתה של איילת שקד. זהו זמן לאחדות".

בעקבות הריצה המחודשת של שקד בראשות הימין החדש, היו אמורים להיפגש היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך כדי לדון בהתפתחויות, אך הפגישה בוטלה.



נתניהו הסביר לאחר שנודע על ביטול הפגישה כי "קיבלתי כמה פניות מאנשים בימין שאומרים: 'אתה מוכרח להתערב במה שקורה בימין כי אחרת אנחנו נשליך לפח עוד פעם 5-6 מנדטים, ונחזור שוב פעם לבחירות'. אז אני אומר: אני לא מתערב לעת עתה ואם יהיה צורך - אתערב".



כמו כן דווח כי שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנתה למיכל פרץ, רעייתו של יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, וביקשה ממנה לומר לבעלה שלא יוותר על ראשות איחוד מפלגות הימין לשקד. ואולם, מטעמה של שרה נתניהו נמסר בתגובה כי "הטענה על פרטי השיחה, שלכאורה התקיימה, היא בדיה וסיפורי מעשייה".