שניים מהרבנים המשפיעים ביותר בימין הדתי תומכים בכך ששרת המשפטים לשעבר איילת שקד תנהיג את איחוד מפלגות הימין ולא היו"ר הנוכחי, הרב רפי פרץ, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות ערוץ 13. לפי הדיווח, הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, והרב אלי סדן, ראש מוסדות "בני דוד" בעלי, הביעו תמיכה בהנהגתה של שקד, אישה חילונית. עם זאת, מטעם הרב סדן נמסר כי הוא "תומך באיחוד כלל המפלגות בימין הציוני דתי. מעבר לכך הרב סדן משוכנע שהפוליטיקאים יפעלו באופן המיטבי למקסום הפוטנציאל האלקטורלי עבור הציבור הבוחר".
סדן, מהרבנים הכי משפיעים בימין הפוליטי שהביא את פרץ לראשות הבית היהודי, החליט בימים האחרונים ששקד צריכה לעמוד בראש הגוש. הרב תומך באיחוד כלל המפלגות בימין הציוני דתי. מעבר לכך הרב סדן משוכנע שהפוליטיקאים יפעלו באופן המיטבי למיקסום הפוטנציאל האלקטורלי עבור הציבור הבוחר.

אליהו החליט שהוא כבר לא תומך בפרץ וצפוי להעביר את תמיכתו לשקד. הוא היה בכיר החותמים על מכתב הרבנים לפני שבועיים, שקבע כי רק אדם דתי יכול לעמוד בראש איחוד הימין. גם הרב של ישיבת הר המור בירושלים צפוי לתמוך בשקד. 

השרה לשעבר שקד ושר החינוך לשעבר נפתלי בנט הודיעו הערב כי ירוצו בשנית יחדיו במסגרת מפלגת הימין החדש, כששקד תעמוד בראשות המפלגה. בהצהרה לתקשורת שמסרה בכפר המכבייה, הציגה השרה לשעבר את תוכניותיה להמשך חייה הפוליטיים.

איילת שקד. צילום: אבשלום ששוני
איילת שקד. צילום: אבשלום ששוני

 
שקד קראה לאיחוד בכל המפלגות שמימין לליכוד. "מפלגת היָמין הֶחדש בראשותי, לא רצה בצילה של מפלגה אחרת, אלא כמפלגה המבקשת לאחוז בְּמושכות ההנהגה הלאומית וּלהבטיח את ניצְחון הימין. אני קוראת מכאן לשותפיי לדרך, לראשי המפלגות האידיאולוגיות מיָמין לליכוד, שחלקם חברים טובים שלי: נכון, יש בינינו מחלוקות, אבל אל מול האתגרים שלפנינו, הן בטלות בְּשישים", אמרה.

"חיבור הוא תעודת הביטוח של היָמין הערכי והאידיאולוגי, עלינו לעשות זאת. יחד בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק, כוח שיוביל את עם ישראל בעוז ובאמונה. איחוד אחד גדול, איחוד של אנשים טובים, של ערכים בריאים וּמעשים אמיצים", הוסיפה שרת המשפטים לשעבר.

הרב שמואל אליהו. צילום: הדס פרוש , פלאש 90
הרב שמואל אליהו. צילום: הדס פרוש , פלאש 90