מלחמת הציוצים בין יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, לבין יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הולכת ומתלהטת. הדו קרב בין השניים, שמסוכסכים ביניהם כבר שנים, התחדש אתמול בשעה שדרעי הכריז, במהלך אירוע השקת קמפיין הבחירות של ש"ס, כי הוא לא פוסל שיתוף פעולה עתידי עם בני גנץ בתנאי שייפרד מלפיד.



"אני רואה את ההודעות של לפיד. הוא לא משתנה ולא מנסה אפילו להתחפש. אנחנו נביא לידיעת הציבור את הסכנה במידה וחלילה הוא יגיע לשלטון. ראינו מה האיש הזה עשה לסטטוס קוו במדינת ישראל. חשבנו שהמיזוג של לפיד עם כחול לבן אולי יגרום לו להרהר מחדש. אבל לפיד נשאר לפיד. נעשה הכל כדי שלא יהיה בממשלה", אמר דרעי.



על כך ענה לו הבוקר לפיד בציוץ עוקצני: "מודה אריה דרעי. נשארתי אני. נלחם על הגיוס, על לימודי המתמטיקה והאנגלית, נגד כל כפיה דתית". דרעי לא נשאר חייב והשיב בציוץ משלו: "לפיד, אתה תמצית היהירות וההתנשאות. את הנזקים שגרמת כשר אוצר לאוכלוסיות החלשות, לילדים ולקשישים, אנחנו עדיין ממשיכים לתקן ונעשה הכל כדי שלא תחזור לפגוע שוב".



תשובת לפיד לא איחרה להגיע: "כן אריה. אני לא השתניתי ואני ממשיך להלחם על עקרונותיי ואתה לא השתנית ואתה ממשיך לחטוף כתבי אישום על שחיתות".








לאחר מכן, דרעי השיב ללפיד בציוץ נוסף בו כתב: "יהיר לפיד, יש לך מקורות בפרקליטות שאתה קובע שיש נגדי כתבי אישום או שזה עוד שקר אופייני? אתה לא רק יהיר ושקרן, אתה גם זגזגן. פעם הכרזת ש'תשקם אותי', אחר כך הודעת שאין לך שום בעיה לשבת איתי בממשלה ולאחר שקבלת ממני תשובה שלילית, חזרת לגדף. לא תהיה בממשלה הבאה. תפנים".



כזכור, היחסים המעורערים בין השניים הגיעו לשפל המדרגה במהלך עימות טלוויזיוני ביניהם, לקראת הבחירות לכנסת ה-20, במהלכו הטיח לפיד לעבר דרעי: "צריך לשקם אותך, אתה עבריין". לפיד הזכיר שדרעי ריצה עונש מאסר על שחיתות, ודרעי השיב: "אני שילמתי את חובי לחברה". לפיד הגיב: "צריך לשקם אותך, אתה עבריין". "לשקם אותי?", רתח דרעי. "אתה תשקם אותי? מי אתה? מה ההתנשאות שלך. אתה תחליט בשביל הציבור למי להצביע".



"אם היו קוראים לי אריה מכלוף אולמרט לא היית מדבר אליי כך. מאיפה הגזענות הזאת. די מספיק", הוסיף דרעי בזעם ואמר: " לפני שרצת לפוליטיקה היית יושב איתי בבתי קפה והיינו חברים. שנתיים שאתה הולך על הראש שלי בעניין המורשע".