יו"ר איחוד מפלגות הימין, שר החינוך הרב רפי פרץ, ויו"ר החדשה של מפלגת הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, נפגשו הבוקר (שלישי) לראשונה במטרה לקדם את איחוד המפלגות. לאחר קיום הפגישה דווח כי היא הייתה טובה ומועילה, והשניים סיכמו שצוותי משא ומתן מטעמם יתקדמו בימים הקרובים. 



בשבועות האחרונים דובר רבות על איחוד בגוש הימין בין המפלגות השונות. לפני כיומיים הודיעו שקד ונפתלי בנט כי שקד תעמוד בראשות הימין החדש. בנאומה לפני כיומיים, בערב ההודעה על הצטרפותה למפלגה, אמרה שקד כי היא קוראת לאיחוד בכל המפלגות שמימין לליכוד. 



"אני קוראת מכאן לשותפיי לדרך, לראשי המפלגות האידיאולוגיות מיָמין לליכוד, שחלקם חברים טובים שלי: נכון, יש בינינו מחלוקות, אבל אל מול האתגרים שלפנינו, הן בטלות בְּשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של היָמין הערכי והאידיאולוגי, עלינו לעשות זאת. יחד בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק, כוח שיוביל את עם ישראל בעוז וּבְאמונה. איחוד אחד גדול, איחוד של אנשים טובים, של ערכים בריאים וּמעשים אמיצים", אמרה שקד. 



בנט אמר לפני כן באותו ערב כי הוא מוותר על המקום הראשון במפלגה כמעשה של לקיחת אחריות על התוצאות בבחירות הקודמות. "כפי שאתם יודעים, לאחר הבחירות נטלתי אחריות מלאה על התוצאות, ואת זאת אני עושה גם כעת. מפני שלמען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים. לכן בחרתי לקחת אחריות ולשים את הדרך מעל לאדם, את מדינת ישראל מעל לקידום האישי, ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראש ״הימין החדש״. אני נכנס תחת האלונקה כשאיילת הפעם בראש, ואסייע לה להצליח בכל כוחי".