מגעים לריצה משותפת בגוש השמאל. גורם בכיר במרצ אומר היום (שלישי) כי החל משא ומתן עם מפלגת ישראל דמוקרטית של אהוד ברק ועם גורמים במפלגת העבודה קראת חיבור אפשרי. "העגלה יצאה לדרך", אמר הגורם. הדברים באים על רקע ראיון שנתן ברק מוקדם יותר היום בכאן ב', ובו הביע צער על חלקו באירועי אוקטובר 2,000, בהם נהרגו 12 ערבים ישראלים בהפגנות שפרצו בעקבות פרוץ האינתיפאדה השנייה. 



ייתכן ו"הגורמים בעבודה" אליהם מתייחס הבכיר במרצ היא חברת הכנסת סתיו שפיר, שאמרה אתמול לאילה חסון ב-103FM כי החבירה של עמיר פרץ עם אורלי לוי-אבקסיס אינו מספיק. "אני מאוד מעריכה את אורלי, היא חברת כנסת מצוינת. במצב הנוכחי יש משמאל לכחול לבן שלוש מפלגות שהמשותף להן הוא המאבק על הדמוקרטיה הישראלית. צריך לעשות את זה ביחד. אם לא נאחד כוחות, מפלגה או שתיים תרד מתחת לאחוז החסימה".



מה מונע מעמיר פרץ לעשות את זה?


"אנחנו מדברים רבות. צריך לזכור שעד לפני שבועיים התמודדנו בפריימריז על מקום במפלגה. כל המועמדים מעוניינים לעשות חיבורים בתוך המחנה, יש על זה הסכמה מלאה. החיבור הוא מעבר למפלגת העבודה, אנחנו חייבים לחשוב כמחנה".



בתשובה לשאלה מה תעשה למען איחוד, אמרה שפיר כי היא לא עוזבת את מפלגת העבודה, אבל "בשעת חירום נדרש מאיתנו גם לסכן את המקום שלנו. אני פעולת בכול הכוח להביא לאיחוד. העדיפות שלי היא שמפלגת העבודה תוביל את האיחוד. אני נלחמת על זה".