על רקע המאמצים לאיחוד בשמאל, שלא כוללים את מפלגת העבודה, הגיעו היום (רביעי) יו"ר המפלגה, ח"כ עמיר פרץ ויו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס לחנוך את מטה הבחירות של המפלגה בתל אביב. פרץ התייחס לשותפותץ החדשה שלו עם לוי אבקסיס ואמר כי "מתהווה מפה פוליטית שתגיע למבחן הציבור רק לאחר הגשת הרשימות. עד אז יהיו שמועות ופייק ניוז".

פרץ התייחס לנושא החברתי, שנחשב לחזק במיוחד בעקבות האיחד עם גשר, ואמר: "הקמנו בית לבניית הביטחון החברתי לאזרחי ישראל בכל התחומים. אנחנו רואים גם בשלום מנוף חברתי ונעשה הכל כדי שאזרחי ישראל ירגישו שדואגים להם".
"אומרים כל המפלגות חברתיות, אבל יש הבדל בין צדקה לצדק חברתי", הוסיף פרץ. "מי שבא לקבל ארוחת צהריים בבית תמחוי אסור לבדוק אם יש לו זכאות. אם הוא בא - הוא צריך. אם יהיה צדק חברתי - יסגרו את בתי התמחוי". לאחר מכן הוא עבר לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הכלכלה בראשות נתניהו היא מפקירה ומופקרת, כלכלה שאינה משרתת את אזרחיה - היא כלכלה כושלת. אני מביט לכם הצעירים בעיניים: כשתקבלו את 100 השקלים שהבטיחו תפגשו כיתות סרדינים ורפואה ציבורית קורסת".

על ההחלטה להתחבר לאורלי לוי אבקסיס, אמר פרץ כי "החלטתי להכריע בין הסיכוי לשנות להפסד בטוח. יכולתי להישאר במעגל הנוחות, אבל אז לא היינו מצליחים להביא מצביעים חדשים".
על שותפתו החדשה אמר כי היא מביאה אג'נדה חברתית רחבה. "נבטיח את הביטחון הכלכלי למדינת ישראל, הולכים לכבוש את לבבות הציבור". 
לוי אבקסיס אמרה כי "היו שטענו שהחיבור הוא מפלגת נישה ואותי זה מקומם. הפערים החברתיים הם לא נישה, המצוקה במערכת הבריאות והחינוך זה לא נישה". לאחר מכן הוסיפה: "רציתי קבלות חברתיות. זה מחבר אותי לעמיר, מפלגת העבודה תפתח דלתות לציבורים רחבים".
פרץ שב והבטיח כי לא ישב בממשלה בראשות נתניהו כל עוד עומדים נגדו כתבי אישום, אך הבהיר כי הוא לא מחרים את הליכוד כולו.