מערוץ 20 לכנסת? יו"ר הימין החדש, איילת שקד, קיימה מספר פגישות עם אנשי התקשורת שמעון ריקלין וינון מגל, במטרה שיצטרפו לימין החדש, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 13. אם המהלך ייצא לפועל ישובצו השניים במקומות 4-3, לאחר נפתלי בנט. עוד דווח, כי האפשרות שהם יצטרפו תהיה רלוונטית רק עם המו|מ עם איחוד מפלגות הימין לא יצלח.



כאמור, המגעים בין שקד לשני אנשי התקשורת נעשים במקביל למשא ומתן עם איחוד מפלגות הימין, אולם שקד נערכת להתמודדות גם בנפרד, אם המשא ומתן עם הצלע החרד"לית של הציונות הדתית ייכשל. 



ריקלין ומגל סירבו להגיב, מהימין החדש נמסר כי הם לא מתייחסים לשמות איתם הם מנהלים מו"מ, הרשימה תתפרסם רק ב-1 באוגוסט.



בחדשות 12 דווח כי גורמים המעורבים במו"מ מעריכים שהוא מתנהל בשני קולות, האחד של סמוטריץ' והשני של פרץ, אחד מאחורי גבו של השני. גורם בכיר שמעורב במו"מ אומר שסמוטריץ' "תופר עסקה מאחורי גבו של פרץ", ומעריך כי סמוטריץ' מאמין ששקד בראש תביא יותר מנדטים, אך פרץ לא מתכנן לוותר על מקומו או לכל הפחות שהנושא יישמר לסוף המו"מ. בסביבת סמוטריץ' מכחישים ואומרים כי יש תיאום מלא בינו לבין פרץ, ואין בכוונתם להגיב לספינים מטעם הימין החדש.

כזכור, בין הימין החדש לאיחוד מפלגות הימין מתקיימים מגעים לריצה משותפת בבלוק טכני, אולם סלע המחלוקת כעת הוא ימי יעמוד בראש הרשימה וכן על הרכב הרשימה. שלשום העבירו בימין החדש את ההצעה שלהם לאיחוד בין המפלגות, כשבכל הנוגע לרשימה הם מציעים שיטת ריץ'רץ' - כך שבעשירייה הראשונה יהיו לימין החדש חמישה נציגים ואילו לאיחוד מפלגות הימין, המורכב משתי מפלגות (איחוד לאומי והבית היהודי), יש גם כן ייצוג של חמישה מקומות. מנגד דוחים באיחוד מפלגות הימין חלוקה לשליש לכל מפלגה בעשירייה הראשונה. לכאורה מדובר בהתעקשות קטנה, אלא שבאיחוד מפלגות הימין טוענים כי הימין החדש מסרב לקבל את המקומות האחרונים בעשירייה ורוצה להיות במקומות ריאליים. "אם הם אומרים שהם מביאים 13 מנדטים, מה אכפת להם שהשליש שלהם ברשימה יתחיל מהמקום התשיעי או העשירי?", תמה גורם בכיר באיחוד מפלגות הימין.



גם נושא היו"ר טרם הגיע להסכמה, ובבית היהודי אומרים כי "זו סוגיה פתירה", וממשיכים להתעקש כי מבנה הרשימה חשוב לא פחות. "מה אכפת לי אם חודש וחצי איילת שקד תהיה בראש? אחרי הבחירות וההמלצה לנשיא אנחנו יכולים להתפצל כל איש לדרכו. חשוב לנו שאחרי הפיצול נוכל לתפקד כסיעה עם שישה ח"כים לפחות", ציין גורם במפלגה.