האם המפץ בשמאל יביא לשינוי במפת הגושים? לפי הסקרים הנוכחיים, לא כך המצב. לפי סקר חברת החדשות שפורסם הערב (חמישי) הליכוד זוכה ל-29 מנדטים, זאת לעומת כחול לבן שמאבדת גובה עם 27 מנדטים. הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה עם 11 מנדטים ומפלגת המחנה הדמוקרטי, שקמה רק היום, זוכה ל-10 מנדטים, מה שאומר שראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יהיה בכנסת הבאה. עוד לפי הסקר, ישראל ביתנו של ליברמן בעמדת השפעה כשגם היא זוכה ל-10 מנדטים והימין החדש בראשות היו"ר החדשה איילת שקד מקבלת נתון מרשים של 9 מנדטים.
עוד לפי הסקר, יהדות התורה עם 8, ש"ס עם 7, העבודה-גשר עם 5 ואיחוד הימין עם 4. גוש הימין ללא ליברמן זוכה על פי הסקר ל-57 מנדטים מול גוש המרכז שמאל עם 53 מנדטים.
 
על פי סקר חדשות 13, הליכוד זוכה ל-28 מנדטים בעוד כחול לבן עם נפילה חדה ל-23 מנדטים. המחנה הדמוקרטי זוכה לפי סקר זה ל-12 מנדטים והיא המפלגה השלישית בגודלה, בעוד הרשימה המשותפת עם 11. הימין החדש של שקד עם 10 מנדטים, ישראל ביתנו עם 10, העבודה-גשר עם 7, יהדות התורה - 6, ש"ס - 5, איחוד הימין - 4 וזהות חוצה את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.
 
בסקר של כאן מתקיים שוויון בין הליכוד לכחול לבן שמקבלות 30 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת - 10, ישראל ביתנו - 9, הימין החדש - 9, המחנה הדמוקרטי - 8, יהדות התורה - 8, ש"ס - 7, העבודה-גשר - 5, איחוד מפלגות הימין  - 4. זהות של פייגלין לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.4%.

כזכור, על המפץ בשמאל שהביא לחיבור בין ישראל דמוקרטית, מרצ וסתיו שפיר סוכם לאחר לילה שלם של דיונים בסיומו הוחלט כי ניצן הורוביץ יוביל את הרשימה, סתיו שפיר תפרוש ממפלגת העבודה ותהיה מס. 2, יאיר גולן מישראל דמוקרטית יוצב במקום ה-3  ואילו אהוד ברק יהיה על פי בקשתו מספר 10.
 
על פי המסתמן חברי הכנסת המכהנים של מרצ, תמר זנדברג, אילן גילאון ועיסאווי פריג' ממרצ, שהיה מאדריכלי ההסכם, יוצבו במקומות הרביעי, החמישי והשישי. ויפעת ביטון מישראל דמוקרטית תשובץ במקום השביעי. המקומות השמיני וה-11 משוריינים לסתיו שפיר, בתקווה שתצליח לשבץ בהם פורשים נוספים ממפלגת העבודה.
 
אם המאמצים יכשלו תוצב במקום השמיני ח"כ לשעבר יעל כהן פארן, יו"ר התנועה הירוקה. המקום התשיעי שמור לנעה רוטמן ממפלגתו של ברק. במקום ה-12 יוצב מוסי רז ממרצ. חברי מפלגתו של ברק ישוריינו גם במקומות ה-14 וה-15.