איחוד נוסף בשמאל נציגי מפלגות חד"ש, תע"ל ורע"ם הכריזו היום (שבת) במסיבת עיתונאים מיוחדת במלון רמאדה בנצרת על הקמת הרשימה המשותפת, בראשותו של איימן עודה, לאחר שהבוקר הושג הסכם. ח"כ עבאס וויתר על המקום השני לטובת ח"כ מטאנס שחאדה שהוצב על ידי ועדת ההסכמה במקום הרביעי.



נציגי בל"ד הודיעו כי לא ישתתפו במסיבת העיתונאים וביקשו לדחות אותה למחר, אך נתקלו בסירוב. חה"כ אטמנס שחאדה: "הוועד המרכזי ידון מחר בהתפתחויות האחרונות ויכריע בעניין הרשימה המשותפת. ביקשנו לדחות את מסיבת העיתונאים אך נענינו בסירוב".



בין המפלגות הוסכם כי  יו"ר הסיעה הנבחר הוא אחמד טיבי, שניצב במקום השלישי ברשימה, שתורכב כך: במקום השני אמנטס שחאדה (בל"ד), במקום השלישי כאמור טיבי, לאחר מכן מנסור עבאס, עאידה תומא, וליד טהה, עופר כסיף, היבא יזבק, אוסאמה סעדי ויוסף ג'בארין.   



ביום חמישי אמר חה"כ טיבי ל"מעריב", כי "בכל יום שעובר נפגע מעמדה של הרשימה המשותפת, והיא מפסידה קולות. האתגרים העומדים לפתחנו הם גדולים. אין פתרונות קסם להריסות הבתים ולאלימות, אך אני מעדיף שנטפל בהם כשאנו מאוחדים".



על פי המתווה שהציעה ועדת ההסכמה, בהתבסס על תוצאות הבחירות האחרונות וסקרים שנערכו, הוצגו המועמדים לכנסת ה-22 מטעם המשותפת את הרשימה לכנסת ה-22 לפי סדר זה: נציגי חד"ש בראשות ח"כ איימן עודה שיהיה גם יו"ר הרשימה המשותפת למקומות 1, 5, 7, 10, 12 ו-16. רע"מ בראשות ח"כ עבאס מנסור למקומות 2, 6, 11 ו-15; תע"ל בראשות טיבי למקומות 3, 9 ו-14, ובל"ד בראשות שחאדה למקומות 4, 8 ו-13.



גורמים בבל"ד מסרו ל"מעריב" לפני יומיים כי המיקום הרביעי וה-13 בעייתיים מבחינתם. "אנחנו מפלגה שורשית, והיה מקום להציב את המועמד הראשון במקום יותר גבוה. בנוסף יש לנו בעיה בעניין הצבת מועמד חד"ש במקום ה-12 שיהיה המועמד החמישי שלה", אמר המקור. "יש לנו הרגשה שהצבתם אותנו במקומות אלה, כדי להדיר אותנו לחלוטין מהרשימה המשותפת, שהיינו בין הראשונים שדחפנו להקים אותה".



ח"כ מטאנס הדגיש, כי "מתקיים משא ומתן עם המפלגות שמרכיבות את הרשימה המשותפת, ואני מקווה שנגיע לנוסחה מוסכמת לגבי רשימת המועמדים הסופית שתוצג לכנסת. נקבל את ההחלטה בוועדה המרכזית בימים הקרובים".



בסקר המנדטים האחרון שפורסם לפני כיומיים בחברת "החדשות", הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה עם 11 מנדטים, ומאחוריה מפלגת המחנה הדמוקרטי עם 10 מנדטים.  

עוד לפי הסקר, ישראל ביתנו של ליברמן בעמדת השפעה כשגם היא זוכה ל-10 מנדטים והימין החדש בראשות היו"ר החדשה איילת שקד מקבלת נתון מרשים של 9 מנדטים.עוד לפי הסקר, יהדות התורה עם 8, ש"ס עם 7, העבודה-גשר עם 5 ואיחוד הימין עם 4. גוש הימין ללא ליברמן זוכה על פי הסקר ל-57 מנדטים מול גוש המרכז שמאל עם 53 מנדטים.