הרמטכ"ל במיל' ואחד מראשי כחול לבן גבי אשכנזי אמר כי הוא אינו סבור שיו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ או מפלגת מרצ יוכלו להקים ממשלה בבחירות הבאות לראשות הממשלה: "עם כל הכבוד לכל מה שקורה משמאלנו - לא פרץ ולא מרצ יוכלו להרכיב ממשלה". אשכנזי אמר את הדברים הערב (שבת) בראיון ל"חדשות 13", והוסיף כי "לא יתקיימו בחירות נוספות".



"רוב חיי הייתי בצבא אבל החלטתי להצטרף לפוליטיקה. אני חי במדינת ישראל ולמרות שלא הייתי פוליטיקאי התחככתי עם הדרג המדיני, החלטתי לעשות מעשה והצטרפתי ל'כחול לבן'".



לאור הסקרים, האם בועת כחול לבן עומדת להתפוצץ?

"אם את רוצה לדבר על הסקרים - מה שחשוב זה יום הבוחר. קיבלנו 35 מנדטים. יש רק שתי מפלגות גדולות, ראיתי שאין גוש ורק מפלגה גדולה יכולה להרכיב את הממשלה. רק 'כחול לבן' גדולה יכולה להרכיב ממשלה". 

יהיו שינויים בהנהגה? מי מקבל את ההחלטות?

"אין מחשבות על שינויים בהנהגה. אנחנו רביעייה. אנחנו מתייעצים, משלבים את הח"כים. יש לאנשים השקפות ויש חילוקי דעות. נגמר דיון - בני מסכם אותו ויוצאים לדרך. כולנו, מיועז הנדל ועד עפר שלח מחויבים למצע הזה. הוא לא מסובך ולא ארוך".



אתה בטוח שבני גנץ צריך להיות בראש?


"אני  סומך על בני גנץ, חד וחלק. הוא קפץ למים הפוליטיים, זה הישג מדהים ואנחנו ממשיכים בהרכב הזה. מרגישים את התמיכה, יש פער בין הדיבור התקשורתי לבין מה שקורה בשטח. ביולי אוגוסט אנחנו מתמקדים בירידה לשטח. אני הייתי בעכו, בטבריה, בבאר שבע. מדהים איזה פער יש בין הכותרות לבין מה שמעסיק את האנשים".



בני גנץ. צילום: מרק ישראל סלם
בני גנץ. צילום: מרק ישראל סלם



אשכנזי המשיך: "שואלים אותנו למה הדירה מתרחקת מהילדים. מחיר הדירות עלה ב-90 אחוזים בעשור האחרון. נתניהו דואג לעצמו, אנחנו רוצים לדאוג למדינה. לא חסר לנו לא כבוד ולא שררה. כחול לבן היא האלטרנטיבה אנחנו משוכנעים שנוכל לשחזר את ההישג הזה", אמר אשכנזי." בסופו של דבר המבחן האמיתי הוא יום הבחירות. אנחנו מעודדים מהתגובות בשטח, אנשים מאוד רוצים לראות שינוי. אנחנו הבאנו פעם ראשונה אחרי עשור אלטרנטיבה לשלטון".



באשר לחבירתה של אורלי לוי לעמיר פרץ אמר אשכנזי, כי "אנחנו מברכים על הצטרפות אורלי לוי לעמיר פרץ. היא מנהיגה חברתית מובילה ואנחנו מקווים שהמפלגות משמאלנו יגלו אחריות ולא יאבדו קולות. לגבי איציק שמולי  - אם יהיה חידוש נודיע לך. עם כל הכבוד למה שקורה משמאלנו - ברור שלא פרץ ולא מרצ יוכלו להרכיב ממשלה". 



"אנחנו נוכל לשבת עם כל מי שיתאים לקווי היסוד שלנו", הסביר אשכנזי. "אביגדור ליברמן אומר שהוא ימליץ על המפלגה הגדולה. תם עידן הגושים. נתניהו נכשל בבחירות האחרונות בניגוד לכל התחזיות. לא יהיה מועד ג', לא יהיו בחירות נוספות. אנחנו נוכל לשבת עם הליכוד ללא נתניהו. אנחנו רוצים להיות המפלגה הגדולה ולהרכיב ממשלת אחדות לאומית. כחול לבן זה אחדות". 



עוד אמר הרמטכ"ל לשעבר, כי "אני חושב שקיצונים שקוראים למדינת הלכה, שקוראים להמרה - לא יכולים לשבת בממשלה במדינת ישראל. אני לא עוסק בחלוקת תפקידים, רוצים להביא כמה יותר אנשים שיצביעו ל'כחול לבן'. כולנו מאחורי גנץ".



על אהוד ברק וקשריו לג'פרי אפשטיין אמר אשכנזי, "הקשר העסקי של ברק עם אפשטיין הראוי לגינוי. מדובר בפדופיל מורשע. אהוד התנצל על זה, שהציבור ישפוט".



ברק אמר עליך שיש לך מאפיינים עבריינים.


"אהוד ברק הצטרף לפוליטיקה וקרא לי 'אחי לנשק' ואני מקבל את זה". 



בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס בראיון ל"חברת החדשות" לדיווחים בנודע לדליפת מידע מחברת הכנסת עומר ינקלביץ': "בדקתי איתה את הדברים, נזפתי בה. היא לא הייתה חשופה ליותר חומר מחברי כנסת אחרים. הכל זה רכילויות גסות שאנשים מנסים לקחת. יש עניין רציני במדינת ישראל והוא - לאן היא הולכת".