צעד בדרך לאיחוד: המגעים בין שרת המשפטים לשעבר איילת שקד לבין שר החינוך רפי פרץ נמשכים, כאשר ישנן ארבע נקודות שמונעות בשלב זה הכרזה על ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-22.  שתיים מהסוגיות, ההחלטה על האם לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הקמפיין והאם לקיים משא ומתן משותף לכניסה לממשלה, אם המפלגה תוזמן, נחשבות לפתירות, והשתיים הנוספות - התחייבות על המלצה על נתניהו לראשות הממשלה ומיקום המועמדים לכנסת נחשבות לקשות יותר. 



במקביל לכך, התייחסה שקד להודעתם של יו"ר זהות משה פייגלין ושל יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, כי אין בכוונתם לרוץ במסגרת מפלגת הימין המאוחדת, וקראה להם שלא לפצל את קורות הימין. "בזמן שנשאר צריך להביא גם את בן גביר ופייגלין", אמרה שקד במהלך הדיונים, כך נודע למעריב אונליין.

מעט לפני הישיבה עם שקד, הודיע השר פרץ שהוא יהיה מוכן לוותר על המקום הראשון במפלגת הציונות הדתית, לטובת שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, וזאת במטרה להוביל לאיחוד בין שלושת מפלגות הציונות הדתית - הימין החדש, הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין. "שמח לבשר ששוחחתי עם איילת שקד לפני דקות אחדות, הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית איילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין", כתב פרץ בחשבון הטוויטר שלו והוסיף כי "אחדות היא מטרה משותפת של כולנו, הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך". בהמשך הערב צפויים שקד, פרץ ונפתלי בנט להיפגש ולהגיע לסיכומים סופיים בנוגע להרכב המפלגה. 


בנוסף למחלוקת בנוגע למקום הראשון ברשימה המשותפת, בין מפלגת הימין החדש למפלגתו של פרץ, נקודה נוספת שעל הצדדים להגיע להסכמה היא שיבוץ המקומות התשיעי והעשירי ברשימה. בעוד שבבית היהודי מסכימים לתת לימין החדש את המקום העשירי, ראשי הימין החדש דורשים לקבל את המקום התשיעי על חשבון עידית סילמן מהבית היהודי שתרד מקום אחד. נראה כי הוויתור של השר פרץ על המקום הראשון נעשה בניגוד לרצונה של אשתו, מיכל, שהפעילה מכבש לחצים כדי להשאיר את בעלה בראש הרשימה. . 

בהקלטות שהובאה הערב בחדשות 12 עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו לחצו לא להתאחד עם השרה לשעבר איילת שקד: "נתניהו הבטיח שאם הוא (רפי) לא מוותר לאיילת, הוא יהיה שר החינוך. ואם יוותר, הוא לא יהיה. הסיבה היא ששרה אומרת שאיילת היא זו שתפרה את התיקים לנתניהו". בשיחות היא מבהירה שאם שקד תסכים להיות מספר שתיים, היא תאפשר לדחוק חברים בבית היהודי במורד הרשימה.

 בשיחה אחרת שקיימה עם בכיר באיחוד הימין, פרץ ניסתה לשכנע אותו מדוע איחוד זה רע. "את הבית היהודי הוא (נתניהו) ייקח (לממשלה), את איילת הוא לא ייקח... זה בדיוק מה שהוא רוצה... הוא אמר לנו את זה בהרבה צורות", אמרה. בשיחה אחרת היא סיפרה מה אמר להם, לטענתה, נתניהו: "אם הוא הולך לאחדות עם גנץ אז הוא ייקח אותנו איתו. לכן חשוב מי יהיה הראשון. אני אומרת לך את זה בוודאות שכן. הוא יילך עם גנץ ואיתנו וזהו וככה הוא ירכיב ממשלה. ביבי רוצה אותנו מאוד, ביבי רוצה שהרב רפי יהיה שר החינוך. ביבי רוצה את זה" 
 
מטעמו של הרב רפי פרץ נמסר: "לכל אחד בציונות הדתית יש דעה משלו. גם למיכל פרץ יש דעה משלה. הרב רפי פרץ מתייעץ עם מגוון אנשים בציונות הדתית, ולבסוף מקבל את החלטותיו באופן עצמאי. הערב כולנו עסוקים באיחוד מפלגות הימין והקמת ממשלת ימין".
 
מהליכוד נמסר בתגובה: "למעט ההתחייבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשני תיקים בכירים לבית היהודי, שאר הדברים לא היו ולא נבחרו".
 

בתוך כך, במפלגת עוצמה יהודית, שעל פי המסתמן מקבלת רק מקום אחד בעשירייה באיחוד מפלגות הימין, מאיימים כי אם יישארו בחוץ, תרוץ מפלגת הימין הקיצוני יחד עם מפלגת נעם, מפלגתו של הרב ישראל טאו. בשלב זה הגיעו הצדדים להבנות על הקמת בלוק טכני, וטוענים כי "מדובר בחיבור שיביא את הניצחון לימין, ימנע הקמת ממשלת שמאל וייתן בית למאות אלפי אנשים הנאמנים לשלמות התורה, שלמות העם ושלמות הארץ".

ומה עם משה פייגלין? מפלגת "זהות" בראשותו תרוץ לבדה בבחירות הקרובות ופייגלין כתב בפייסבוק כי "בכל הנוגע לטענות על פיצול קולות הימין - נא לפנות לאילת שקד". כאמור, שקד מנסה למנוע פיצול שכזה בקולות הימין.